Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Allt mekaniskt kan ju strula. Oftast byts ju aldrig ATF-oljan i lådorna vilket gör att lådorna snabbare förstörs. Skulle oljan i lådan bytas exempelvis var 6000:e mil som hos taxibilarna. Sedan tenderar ju S80 T6 att köras lite hårdare trots att det egentligen är ett landsvägslok med "lite" extra pulver under huven vid omkörningar. Saknar min S80 T6 grymt mycket, grymt ljudlös samt grymt skön att köra och åka i komfortmässigt. Enda jag inte saknar är bensinräkningarna. Låg på 0,95l/mil enbart landsväg. Många hävdar att de kan gå på 0,8-0,85l/mil landsväg.

Ett byte rakt av låter ju inte klokt trots att S80T6 är en underbar bil.
dieselmagnus skrev:Allt mekaniskt kan ju strula. Oftast byts ju aldrig ATF-oljan i lådorna vilket gör att lådorna snabbare förstörs. Skulle oljan i lådan bytas exempelvis var 6000:e mil som hos taxibilarna. Sedan tenderar ju S80 T6 att köras lite hårdare trots att det egentligen är ett landsvägslok med "lite" extra pulver under huven vid omkörningar. Saknar min S80 T6 grymt mycket, grymt ljudlös samt grymt skön att köra och åka i komfortmässigt. Enda jag inte saknar är bensinräkningarna. Låg på 0,95l/mil enbart landsväg. Många hävdar att de kan gå på 0,8-0,85l/mil landsväg.

Ett byte rakt av låter ju inte klokt trots att S80T6 är en underbar bil.

Ja även om många är gubbkörda så betyder ju inte det att gubbar inte kan köra på ett aggresivt sätt...
synd att inte t60rna fanns i manuell faktiskt den hade varit fulländad..

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]