volvofantast skrev:basberoende skrev:volvofantast skrev:det lät inget när moton gick på tongång men så fort man gasade så lät det direkt.
Ok.. Min börjar låta lustigt och tappar kraften lite då och då bara...
Hur gick det för dig.
Jodå.. Det gick både bra och dåligt.
Körde direkt och hämtade min nya lmm efter jobbet och rullade in i verkstaden hemma. Började lossa på luftburken och hela den biten medans jag väntade på att koppla bort batteriet. Sedan av en slump så tittade jag på armen till virvelspjället. SE PÅ FAN!! Skiten hade lossnat igen, det var ju det som var felet på min med och inte lmm :evil: :evil: ...
Jaha, va fan gör vi nu då var tanken. Stod och diskuterade lite med farsan om en ev. lösning. Lösningen blev som så här. Bort med armen, fram med den lilla gasolbrännaren då varmluftspistolen hade gömt sig och värmde lite ute där armen delar sig från en pinne till 2 och klämde ihop där lite så att hålet där kulan ska vara blev mindre. Provmonterade på bilen igen, och se på fan. Det blev ett klick och jag fick ta i för att få dit armen, klickade i den på motorn med och provstartade.
Bilen går som en klocka och armen sitter kvar efter 5 km. Det lustiga är att armen hade lossnat för mig tidigare och jag brydde mig inte om den då, då hade jag inte en enda felkod!
Så nu står jag med en spillarns ny Bosch lmm till min bil till ingen nytta ifall han inte kan ta tillbaka den :evil:, någon som vill köpa? :lol:
Dock så återstår felkoden på bilen fortfarande då jag inte har nollat datorn.