Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LordVader
basberoende skrev:Säga vad man vill om Volvos awd, men att den skulle driva så satans bra hade jag inte kunnat vänta mig.
När jag köpte min V70n d5 awd så har det visat sig nu i efterhand att awd:n inte funkade, men efter en tur på verkstaden så funkar den och driver något fruktansvärt. Fungerar ju att köra upp för backar som är mer eller mindre blankis!
Inled mig inte i frestelse, har nyss sett ut lämplig backe. Den är BRANT, kanske lite overkill. Kan jag få sambon att filma så är det bra, men det gäller att våga själv också! :grin:
av RFL
MartinS skrev: Ja Anders, bilder från åkern framför vårt hus på Tjörn...

För de som tyckte första försöket vas lite lamt i morse (inkl. mig själv) så gav jag mig ut på samma åker nu efter lunchen, mot det hörn av åkern som traditionellt sätt är extra mjukt... Jag ångrade mig efter en stund. 2 plusgrader, 10cm blötsnö och absolut ingen tjäle är inte lätt att övervinna med ett 2-tons ekipage...

Oj, här kom jag visst inte längre.. Stod helt still oavsett fram/back med/utan DSTC. När jag fastande körde jag utan DSTC.
Bild
Småskrattar fortfarande åt ditt äventyr, skulle mycket väl kunna hitta på något liknande. :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan fnissa lite åt det också, men det var kanske lite väl tanklöst. Det var inte kul att göra rent bilen, det satt lera och grästovor överallt. Jag fick ta av alla hjulen för att kunna komma åt och ta bort lera och gräs från bromsok och annat inne i hjulen.
Fördelen med att det var mjukt var ju att ingenting kom till skada. Annars är jag extremt pedant så detta var väl egentligen lite utanför mina vanliga sysslor med bilen, men nu vet jag var gränsen går.
I fredags kväll polerade jag bakre ljuddämparen med polermaskin, lite motsägelsefull mot detta tilltag kanske... :P

/Martin
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:När man väl fick det att släppa vid svängar grep ju DSTC'n in (trots att den var "reducerad") så det blev rätt moderata ställ.
Har provat och du måste ladda mycket mer, och ha mycket högre fart. Brassar man på i riktigt hög fart går det att köra med långa breda svepande ställ.

Provad det istället för att kolla djupet på surhålen. Det behövs helt annat däcksmöster för sådant :mrgreen:

PS, vems åker är det du plöjjer upp med volvotraktorn DS
Användarvisningsbild
av MartinS
Ok, behöver nog lite bättre/tillförlitligare underlag för höghastighetställ men skall absolut testa när tillfälle ges.

Det är en av våra åkrar, tänkte jag skulle testa volvo istället för vår Massey Ferguson som normalt patrulerar åkern :) Med det sagt var jag aldrig orolig för att inte kunna ta mig upp, det hade bara varit att hämta ett annat fordon istället för en spade.

/Martin
Användarvisningsbild
av StringerBell
Åkrar hit och åkrar dit... vi vet alla det är så här det skall se ut på en riktig SUV: 8)

Bild
av basberoende
Var tvungen att testa min v70 -07 d5 awd i en av backarna på jobbet idag innan jag åkte hem. Är ca 8 cm snö i backen och är orört sedan snön kom.

Edit: Jävligt bra om man lägger in filmen med.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 25
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat