- fre 20 jan 2012, 16:51
När jag igår skulle sätta mig i bilen för att åka hem från jobbet så funkade inte larmdosan... jag tänkte att batteriet i dosan var slut, så jag gick o köpte ett nytt. Detta hjälpte dock inte så jag gissade på att dosan pajjat. Efter att tagit bussen hem och lyckats övertala en kollega att skjutsa mig till jobbet idag så provade jag med reserv dosan.. Den funkade inte heller.. Min kollega uppmärksammade att lilla röda larm dioden inte blinkade så jag låste upp bilen med nyckeln, varken larm eller Centrallås funkade och när jag vred om tändningslåset så klickade det bara.. dock så funkade innerbelysningen.. om än något svagt.
När jag nu efter arbetsdagen kommer ner i garaget för att försöka starta bilen med startkablar, för nu vet jag ju att batteriet är slut, så trycker jag på dosan och bilen låser upp sig så fint och starta lika lätt som vanligt..
Det enda som är konstigt är att SRS airbag service meddelandet har börjat lysa...
Nån som känner igen detta??
Summering:
Kl 08:00 19/1-12 Parkerar bilen i varmgaraget på jobbet
Kl 17:00 19/1-12 Försöker låsa upp bilen, byter batteri i larmdosa.
Kl 07:45 20/1-12 Försöker låsa upp bilen med reserv dosan, funkar inte. Öppnar med nyckel. larmet larmar inte, C-låset funkar inte och startmotorn klickar.
kl 16:00 20/1-12 Ska starta bilen med startkablar. Trycker på dosan (bara för sakens skull) och helt plötsligt funkar allt. Bara SRS service meddelande..
16:52 sitter fortfarande på jobbet och funderar på om jag vågar ta bilen hem :D
När jag nu efter arbetsdagen kommer ner i garaget för att försöka starta bilen med startkablar, för nu vet jag ju att batteriet är slut, så trycker jag på dosan och bilen låser upp sig så fint och starta lika lätt som vanligt..
Det enda som är konstigt är att SRS airbag service meddelandet har börjat lysa...
Nån som känner igen detta??
Summering:
Kl 08:00 19/1-12 Parkerar bilen i varmgaraget på jobbet
Kl 17:00 19/1-12 Försöker låsa upp bilen, byter batteri i larmdosa.
Kl 07:45 20/1-12 Försöker låsa upp bilen med reserv dosan, funkar inte. Öppnar med nyckel. larmet larmar inte, C-låset funkar inte och startmotorn klickar.
kl 16:00 20/1-12 Ska starta bilen med startkablar. Trycker på dosan (bara för sakens skull) och helt plötsligt funkar allt. Bara SRS service meddelande..
16:52 sitter fortfarande på jobbet och funderar på om jag vågar ta bilen hem :D
- By Nooy