Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JAg skulle gissa på att han beställt detta:
http://www.xenonkungen.com/se/art/canbu ... nonkit.php
JAg har köpt motsvarande men köpt utomlands:)...monterade i kompisens bil och jag vart faktiskt förvånad över hur mycket det lyste,
trodde inte att det skulle göra SÅ mycket. Helljuset på v70 är ju kass så hoppas på en förbättring när nu mitt kit trillar ner i postlådan.. :D
/
M
Hejsan!! Jag monterade ett 60w kitt från Xenonkungen i fredags.Allt fick plats i strålkastarn så den är fortfarande tät och inget syns när man lyfter på huven. Ballasten fäste jag med dubbel-häftande tejp i locket man tar av för att komma in i strålkastarn, perfekt att man kan ta ut hela strålkastarn så enkelt.Stora kontakten som går till hela strålkastaren är numrerad om du tittar in i kontakten, både på kabeln och i strålkastarn. Nr9 är vit+ och Nr10 brun-. Detta gäller i allafall på min xc70 -2011.Tycker ljuset blev kanon och betydligt längre för en enkel operation på ca 40min och 1500kr.Hade varit betydligt mer jobb att sätta extraljus och dyrare.
Hej igen! Det är slimballaster till 60w kitten och dom rekomenderade faktiskt utan canbus fast det är canbus på bilen. Några kunder hade prövat utan canbus och då inte fått problem med radiostörningar och felkoder! Kolla på xenonkungen 60w kittet och bläddra bland bilderna på just detta kitt, en kund har lagt in bilder från en montering som min på en -08.
Fått mitt kit nu:)..var lite snabba att beställa så blev ett h7 kit....såg ju nu när jag tog ur strålkastaren att
det är h9 :D ..ibland är man lite för snabb...fast kan nog använda kittet ändå fastmed 35w lampor till halvljuset...
..visst är det bara vanliga h9 till helljuset så jag inte beställer fel igen:)??
Tysta sommardäck V90

Har 255/45R19 Bridgestone Turanza 6. Kör lugn[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Intressant, det är väl där halva[…]

Finns S/V60 T6/T8 med det större batteriet ih[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 &[…]