Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bjornn
morson1 skrev:
Bjornn skrev:Felkoderna måste nog tyvärr åtgärdas först skulle jag tro.
Varför skulle du plocka bort airbagen?
Är den urkopplad så kan den lika gärna sitta där, den gör ingen skada.
Felkoderna är 411, 412, 414, 418, det är en av aspireringsfläktarna, överström fläkten samt effektsteg saknar kontrollsignal. Läste dock i en annan tråd om någon som fått alla dessa koder när enbart aspireringsfläkten var kass, så det kanske är så för mig med, för kupéfläkten funkar. Ska skaffa ny asp.fläkt såfort pengar finnes.

Airbagen vill jag ha bort för min sinnesros skull då jag som sagt har barn där fram ibland och inte litar på en 20 år gammal kudde (ja, jag ska byta förarsidans när pengar finnes).

Att rengöra evaporatorn med tryckluft blir svårt när den sitter i bilen, då kommer jag ju blåsa in skit förbi den och vidare in i systemet. Får väl ta det grövsta med dammsugaren iaf så har jag gjort vad jag kunnat just för stunden.
Om airbagen bara är urkopplad så är den helt ur funktion, man kan hoppa på den, köra över den osv, så länge man inte utlöser den elektriskt så är det ingen fara.
av morson1
Bjornn skrev:Om airbagen bara är urkopplad så är den helt ur funktion, man kan hoppa på den, köra över den osv, så länge man inte utlöser den elektriskt så är det ingen fara.
Du har säkert rätt i det du skriver, men känns onödigt att ha den där när den ändå inte är inkopplad. Nu är den väck hursomhelst, det visade sig vara ganska busenkelt att ta bort överdelen av brädan när man väl gav sig på det. Nu ska man bara försöka ragga tag i en bräda utan airbag till rimligt pris.

Dalmans@: Såg din annons häromdagen. Ramen kan jag vara intresserad av, är det ett faktum att den inte finns hos Volvo längre?
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]