Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Mekonomen har en som heter CRC Air Sensor Cleaner. Men av egna erfarenheter så har jag aldrig lyckats få något vidare resultat av att använda dessa rengöringssprayer. Brukar alltid i slutänden bli byte av LMM för att åtgärda problemen som varit. Men du kan ju alltid testa.

Det vanligaste är att man byter komplett enhet (rör + sensor). Det är så dom fleata säljer det. Sjäöva sensorn sitter med en udda typ av torx med bara fem kanter och en pinne i mitten. Den heter Torx TS. Så den är lite bökig att få bort om man inte har det rätta bitset..
Användarvisningsbild
av snepo
TomasL skrev:Mekonomen har en som heter CRC Air Sensor Cleaner. Men av egna erfarenheter så har jag aldrig lyckats få något vidare resultat av att använda dessa rengöringssprayer. Brukar alltid i slutänden bli byte av LMM för att åtgärda problemen som varit. Men du kan ju alltid testa.

Det vanligaste är att man byter komplett enhet (rör + sensor). Det är så dom fleata säljer det. Sjäöva sensorn sitter med en udda typ av torx med bara fem kanter och en pinne i mitten. Den heter Torx TS. Så den är lite bökig att få bort om man inte har det rätta bitset..
Ok det är ju mycket pengar att lägga ut,ifall det inte skulle bli nån skillnad.
av TomasL
99:- på Mekonomen är ju inte jättemycket pengar.
Om det hjälper så är det ju jättebra och billigt.
Men jag har som sagt ingen bra erfarenhet av dsessa sprayer. Har aldrig varit med om att dom har hjälpt men har ju samtidigt läst om folk som säger att det hjälper.
Så det kanske kan vara värt ett försök.
Användarvisningsbild
av snepo
TomasL skrev:99:- på Mekonomen är ju inte jättemycket pengar.
Om det hjälper så är det ju jättebra och billigt.
Men jag har som sagt ingen bra erfarenhet av dsessa sprayer. Har aldrig varit med om att dom har hjälpt men har ju samtidigt läst om folk som säger att det hjälper.
Så det kanske kan vara värt ett försök.
Sorry menade att byta LMM för lite över 2000kr,och det inte blir nån skillnad
av TomasL
Ja det är ju inte så roligt det kan jag hålla med om.
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev: Du kan ju testa med rengöringsspray, avsedd för endamålet, men enl. mig är det bortkastade pengar.
Jag tycker det verkar som att konstruktionen/utformningen skiljer sig avsevärt Bosch gentemot Denzo.
Kanske är så att rengöring endast fungerer på den ena sorten, men inte på den andra.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]