Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Kollade felkoder i bilen nyss genom att trycka "read" & dutta med dimljusknappen och fick fram:
ABS Checking
SRS Ready
ECM DTC set
AUM Ready
CEM DTC set
DIM Ready
DDM DTC set
CCM DTC set
PDM DTC set
REM DTC set
SWM Ready
UEM DTC set
Sen kommer man tillbaka till den ordinarie meny med nuvarande förbrukning etc

Jag läste i nån tråd att där det står DTC set finns det felkoder av nåt slag.
Jag minns åxå att jag nånstans här sett en lista eller länk till en lista som talade om vad ex DDM är för nåt men hittar inte dit.

Stämmer det att jag har en massa felkoder?
Får man reda på vilken enhet/givare etc som det gäller om man köper en felkodsläsare typ MB880?
Eller är det vida som är bäst?
Och vet nån länken till de där koderna?
Användarvisningsbild
av Vojje
tomsa skrev:Kollade felkoder i bilen nyss genom att trycka "read" & dutta med dimljusknappen och fick fram:
Jag läste i nån tråd att där det står DTC set finns det felkoder av nåt slag.
Jag minns åxå att jag nånstans här sett en lista eller länk till en lista som talade om vad ex DDM är för nåt men hittar inte dit.

Stämmer det att jag har en massa felkoder?
Får man reda på vilken enhet/givare etc som det gäller om man köper en felkodsläsare typ MB880?
Eller är det vida som är bäst?
Och vet nån länken till de där koderna?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=35797

Kamilenski kommer inom kort med en djuplodande analys av kapaciteten hos MB880. Vi är flera som väntar med spänning på detta :lol: .

Får man Vida+Dice att fungera är det nog ett utmärkt verktyg, till en vettig peng (typ 180 usd)
av TomasL
Ja det betyder att du har en del felkoder lagrade.
Åtminstone en i varje enhet där det står DTC SET.
av tomsa
Vojje skrev:
Får man Vida+Dice att fungera är det nog ett utmärkt verktyg, till en vettig peng (typ 180 usd)
Ok så det brukar inte vara helt problemfritt att få det att funka då eller?
av tomsa
TomasL skrev:Ja det betyder att du har en del felkoder lagrade.
Åtminstone en i varje enhet där det står DTC SET.
Då har jag fattat det rätt alltså :(
Allt funkar ju utom stolsvärmen i förarstolen och värmen i bakrutan ( iallafall går den på sparlåga) så frågan är varför alla dessa felkoder.
av TomasL
tomsa skrev:
Vojje skrev:
Ja det är vissa som har haft problem med själva installationen av Vida, speciellt under win7 (pro eller"högra". Vida har inget uttalat stöd för home edition).
av tomsa
TomasL skrev:
tomsa skrev:
Vojje skrev:
Ja det är vissa som har haft problem med själva installationen av Vida, speciellt under win7 (pro eller"högra". Vida har inget uttalat stöd för home edition).
Jag kör XPP
Jag såg att det inte stödde annat än Xp på nån sida som sålde det.
av tomsa
TomasL skrev:Från och med version 2011A så stödjer det Win7 PRO eller "högre".
Ok,jag kollade en 2010A

Frågan är om man ska satsa på en MB880 eller ett vida ?
MB880 kan man ju använda på fler bilar men frågan är ju hur mycket bilspecifika detaljer man får upp på den,dvs vad som är problemen i min bil pga alla felkoder.
Användarvisningsbild
av Vojje
tomsa skrev: vad som är problemen i min bil pga alla felkoder.
Det är säkert inga större problem med din bil, utan en massa gamla, oraderade, ej aktiva felkoder.
Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]