Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, enligt bilpriser.se skiljer ca 10000 mellan kinetic o momentum o ca 3 000 mellan momentum o summum (jag har inte kollat alla år o mil o modeller men ungefär) så det gäller nog för många!

/PH
Användarvisningsbild
av PaNi
Efter många timmar framför excelarken har jag nu kommit fram till att lägga pengarna på prestanda istället för lull-lull. Enda tilläggen (förutom summum) blir Herrgårdsvagnspaketet (eftersom laminerade rutor är nödvändigt i gangsterstaden Göteborg) och proggressiva styrservot (för alla positiva kommentarer här på forumet. Har även beslutat att inte vänta in MY13.

Sista frågan: Är Polestar värd 100 kronor/månad? 470 Nm låter ju riktigt trevligt, men jag orkar inte åka och provköra en gång till. Någon som har erfarenhet och upplevt skillnaden mellan D5 "standard" och D5 "Polestar"?
Senast redigerad av 1 PaNi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av PaNi
Beror på vilken D3:a. I V60 är D3=2,0 liter, och den blir svår att trimma upp till 2,4-literns nivåer. Men i XC60 är säkert en trimmad D3 (2,4 liter) ett intressant alternativ.

I mitt fall är trimmad D3 inget alternativ eftersom jag kör tjänstebil och är hänvisad till vad som finns att få från Polestar.
av MrJonte
PaNi skrev:Efter många timmar framför excelarken har jag nu kommit fram till att lägga pengarna på prestanda istället för lull-lull. Enda tilläggen (förutom summum) blir Herrgårdsvagnspaketet (eftersom laminerade rutor är nödvändigt i gangsterstaden Göteborg) och proggressiva styrservot (för alla positiva kommentarer här på forumet. Har även beslutat att inte vänta in MY13.

Sista frågan: Är Polestar värd 100 kronor/månad? 470 Nm låter ju riktigt trevligt, men jag orkar inte åka och provköra en gång till. Någon som har erfarenhet och uppleft skillnaden mellan D5 "standard" och D5 "Polestar"?
Har läst här på forat att det ska vara GRYM skillnad, får min v60 D5 awd om några/någon vecka men valde inte polestar från fabriken, vill prova utan först sen fixa det till nästa service för att verkligen själv uppleva skillnaden mellan dom båda :)
PaNi skrev:Beror på vilken D3:a. I V60 är D3=2,0 liter, och den blir svår att trimma upp till 2,4-literns nivåer. Men i XC60 är säkert en trimmad D3 (2,4 liter) ett intressant alternativ.

I mitt fall är trimmad D3 inget alternativ eftersom jag kör tjänstebil och är hänvisad till vad som finns att få från Polestar.
Xc60 d3 fwd är en 2.0liters maskin medans d3 awd är den 'gammla' 2,4:an.

/Martin
MrJonte skrev:Har läst här på forat att det ska vara GRYM skillnad, får min v60 D5 awd om några/någon vecka men valde inte polestar från fabriken, vill prova utan först sen fixa det till nästa service för att verkligen själv uppleva skillnaden mellan dom båda :)
Ehhh. Grymt ?:-/ +7% i vrid och effekt, Jag tycker att under 10% förändring är svårt att ens märka.

Min gamla Opel ökade jag effekten med 300%, det kändes grymt tyckte jag.

Kollegan Polestarökade sin 163 hk D3 och det blev också Grym skillnad med 163 -> 225 hk

Men om man redan har D5 blir det ju minimalt i skilland
av mojja
D5 alla dagar i veckan och polestar på det sen.

Effekt är inget man tröttnar på man vill bara ha mer av den varan.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]