- tor 19 jan 2012, 21:40
#609274
Jag har en bekant som är ganska duktig på motorer och annat sköj.
Och så gjorde han ett uttalande och lovade dyrt och heligt ang. min bil.
Jag har hört samma sak från andra och det motsatta från tredje...
Idag så kör jag en icke trimmad S40 T4 '00. Dvs. fas 1½, den bättre motorn av T4 (kanske inte alla håller med, men ni har fel
).
Till själva påståendet:
Om man sätter en LMM från en fas2 samt öppet filter plus ev. insprutare från fas2/R-line så ska man få mer effekt i bonus än vad ett enkelt chip ger.
Vad tror ni här inne?
Tack,
Och så gjorde han ett uttalande och lovade dyrt och heligt ang. min bil.
Jag har hört samma sak från andra och det motsatta från tredje...
Idag så kör jag en icke trimmad S40 T4 '00. Dvs. fas 1½, den bättre motorn av T4 (kanske inte alla håller med, men ni har fel

Till själva påståendet:
Om man sätter en LMM från en fas2 samt öppet filter plus ev. insprutare från fas2/R-line så ska man få mer effekt i bonus än vad ett enkelt chip ger.
Vad tror ni här inne?
Tack,
====
Brukar: V60CC D3 MY18
Hobbyprojekt: P1800e '71
Avreglerade av intresse: V40 D4 R-design '13, S40 T4 '00
Brukar: V60CC D3 MY18
Hobbyprojekt: P1800e '71
Avreglerade av intresse: V40 D4 R-design '13, S40 T4 '00