Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen nyservad för ca en månad sedan där det ingick byte av bränslefiltret.

Dock så sa jag till att det läcker nog om bränslefiltret innan servicen och pratade med teknikern som såg detta och sa att nu är det tätt.
Men jag misstänker att det kanske är något annat som är sönder. Men vad kan det vara då?
Hållaren? Är den av plast eller metall? Kan den spricka?
I och med att det läckte innan bytet och när bilen var upphissad på SBP, fick jag möjlighet att titta så gott det gick. Det är väldigt blött högt upp på filtret, lite framför och massor efter filtret.

Bilen servades på SKOBES, om nu det skulle vara av intressse och 12000-mil service
Besiktade idag och fick ju en solklar tvåa på den, vilket jag anser är ok.
Senast redigerad av 1 Larzan, redigerad totalt 0 gånger.
Pratade med verkstadschef för Volvo-återförsäljare/verkstad nu ikväll och tydligen kan antingen koppen eller hållaren spricka. (tydligen plast)
Samt att det finns en förvärmare som kan ställa till det.

Bara att ringa och boka en tid för rep/byte.
Vojje skrev:
Larzan skrev: Inkl CEM uppdatering.
För att byta ett filter :???: .
För att byta ett filter behövs ingen CEM uppdatering.
För att byta hela paketet, inkl filter, behövs CEM uppdatering (överdelen med slang, elkontakt m.)
Det sitter någon form av värmare i paketet som ska styr/styras och ska "godkännas" in i bilens system. :-)-)
Antagligen ändra värden när förvärmaren ska starta och dyl.
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]