Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bjornn
Hej.

Har en felkod på min farthållare, beskrivningen av felkoden är endast Hastighets signal saknas.

Men av vilka troliga anledningar läggs denna felkod?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Den enhet som ger uppgift om bilens hastighet måhända eller kablage till denna. Fungerar din hastighetsmätare OK. Jag förmodar att du har ABS.

Mvh GK
av Henke3
GK är på rätt väg, såvitt jag kommer ihåg så får farthållaren en digital hastighetssignal från hastighetsmätaren.
av Bjornn
Aha, jo hastighetsmätaren fungerar fint, kan det hända att signalen ska komma ifrån ABS styrdonet?
Vet att det finns spruckna lödningar i ABS styrdonet och att TRACS inte heller fungerar pga det, men ABS fungerar.
av SubMarine
Bjornn skrev:Aha, jo hastighetsmätaren fungerar fint, kan det hända att signalen ska komma ifrån ABS styrdonet?
Vet att det finns spruckna lödningar i ABS styrdonet och att TRACS inte heller fungerar pga det, men ABS fungerar.
Hastighetssignalen tas från ABS. Lyser TRACS-lampan för dig?
av Bjornn
SubMarine skrev:
Bjornn skrev:Aha, jo hastighetsmätaren fungerar fint, kan det hända att signalen ska komma ifrån ABS styrdonet?
Hastighetssignalen tas från ABS. Lyser TRACS-lampan för dig?
Nej den lyser ej, fast TRACS går ej i då man drar på.

Kolen i generatorn kan vara slut. Inte säkert[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]