Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Hej har en s80 T6.Vid 3000 varv tvekar den en stund innan det börjar dra igen.Har precis gjort service.Har även bytt laddtrycksventil.Men ingen skillnad.Nån som har nån ide?
Användarvisningsbild
av Vojje
snepo skrev:Nån som har nån ide?
Javisst! Gasspjäll. Nästan så att man önskar att Biltema sålde sådana :lol: .
Användarvisningsbild
av Ravi
He he tänkte säga nått vojje men jag håller nog det för mig själv.
Om biltema hade sålt så skulle det nog vara dyrt :)
Användarvisningsbild
av snepo
Vojje skrev:
snepo skrev:Nån som har nån ide?
Javisst! Gasspjäll. Nästan så att man önskar att Biltema sålde sådana :lol: .
Gasspjället är rengjort för ett tag sen.Det löste andra problem,men inte detta.
av TomasL
Skulle även kunna vara din LMM som strular lite.
Kan ge dessa symptom.
Användarvisningsbild
av snepo
TomasL skrev:Skulle även kunna vara din LMM som strular lite.kan LMM strula utan att det kommer felmeddelande?eller att varningslampan lyser
Kan ge dessa symptom.
av TomasL
Ja den kan strula utan att man får något meddelande eller varningslampa.
Användarvisningsbild
av snepo
TomasL skrev:Ja den kan strula utan att man får något meddelande eller varningslampa.
Blir det felkod eller kan den strula ändå.Kostar ca2200kr att köpa ny.Tänkte ifall det inte hjälper
av TomasL
Jo den kan, som jag skrev ovan, strula utan att man får något meddelande eller varningslampa.
Men jag kan ju inte lova att det är den som felar.
Du kan ju testa med rengöringsspray, avsedd för endamålet, men enl. mig är det bortkastade pengar.
Användarvisningsbild
av snepo
TomasL skrev:Jo den kan, som jag skrev ovan, strula utan att man får något meddelande eller varningslampa.
Men jag kan ju inte lova att det är den som felar.
Du kan ju testa med rengöringsspray, avsedd för endamålet, men enl. mig är det bortkastade pengar.
Ok vad är det för spray man ska ha?.Väart att testa.Jag har tittat på luftmassemätare på flera ställen en rund burk utan elektronik.Det är väl in den som är paj,utan den lilla givaren som sitter där med en kontakt på.Vad heter den isåfall?.Tack för alla råd
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]