Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan det vara något liknande jag har på min V40 1.8S ?

När jag nu under vintertid tidigt på morgonen ska ut och ta bilen iväg till jobbet så är det ungefär som is på både insidan och utsidan av framrutan, men det är ingen fukt eller iallafall inget vatten som läcker in på rutan, tycker det är väldigt störande att få typ imma/is på insidan av framrutan varje morgon.

Tar med en duk och skrubbar bort imman som nästan direkt återkommer och verkligen kräver att man polerar på samma yta för att få bort imman.

Vet att det är/varit någon läcka på höger sida längst ner vid kanten på rutan, innanför rutan på platsen vitt där nere i hörnet samt att det är något läckage på bagageluckan, för varje morgon när jag öppnar luckan så rinner det ut vatten från höger sida av bagageluckan, men det finns inga synliga springor varifrån vatten kommer in ?:-/

Kanske borde köpa mig en luftavfuktare och ställa in i bilen, kanske slipper imman? eller vad tror ni? :roll:

((( dock är detta min första bil, min första V40 1.8S 99'a med över 38.000 i miltal och min nästa bil ska ochså bli en V40, men då ska jag köpa mig en V40 Classic (04'a) Gillar V40 looken, lite sportig karaktär, tycker inte om V70 modellerna, fula fyrkantiga bilar. )))
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]