Kontrollbehov skrev:Awd är viktigt. Får jag en bra v8 till ett bra pris är det ju kul. Får jag en fin t6 är det kul. Får jag en fin 3.2 till bra pris är ju det kul. Objekten och helheten avgör.
Nå, har ni några erfarenheter?
Vill även poängtera att det inte skiljer så himla många tusenlappar i pris mellan varken 3.2 t6 eller v8. Så det är helheten som avgör. Just nu handlar det om T6 så låt oss stanna där. Om det är egenskaper som är gemensam med fler motorkombinationer får ni gärna skriva om det. Svårt att hitta något skrivet om T6 eller S80 övht tycker jag.
Är du ute efter "mest bil" för pengarna och begagnat? Ja där V8:an att rekommendera. Jag har haft 2 stycken V8:or, en 07´och en ´10:a. V8:an är mustig och härlig på alla sätt. Dessutot kostar den ny ca 100 000 kronor mer i grundutförande än S80 T6, så där kan du göra ett klipp.
T6:an som jag har kört ca 150 mil med är jag jättenöjd med, absolut. Men hade jag kunnat skulle jag köpt en ny V8:a igen, men det går tyvärr inte längre. Dessutom är nya 304 hk otroligt snål i förhållande till effekten. Det skiljer ca 2-3 dl jämfört med V8:an. Men som sagt om jag skulle gå på "jag vill ha", ja då vart det V8:an alla dagar i veckan.