Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Familyman skrev:Jag har en kollega som precis hämtat ut en splirrans ny BMW 525d Touring MY12.
Han(och inte minst jag) blev ganska förvånade när det visade sig att han inte hade en chans ifrån såväl stillastående som rullande start.
Enligt bilarnas fakta, så skall han vara sekunden snabbare till 100km/h, men så var inte fallet.
Hur som helst, så blir jag bara mer och mer förälskad i min helt underbara familjekombi.
Kul att höra! Då har ni alltså provat mot varandra i verkligheten?
LordVader skrev:
Familyman skrev:Jag har en kollega som precis hämtat ut en splirrans ny BMW 525d Touring MY12.
Han(och inte minst jag) blev ganska förvånade när det visade sig att han inte hade en chans ifrån såväl stillastående som rullande start.
Enligt bilarnas fakta, så skall han vara sekunden snabbare till 100km/h, men så var inte fallet.
Hur som helst, så blir jag bara mer och mer förälskad i min helt underbara familjekombi.
Kul att höra! Då har ni alltså provat mot varandra i verkligheten?
Ja, till min stora förnöjelse. :D
Vi körde ett par gånger(främst på hans smått upprörda initiativ), för att om möjligt
eliminera så mycket utav den personliga faktorn som möjligt.
Det är lätt att stirra sig blind på effektkurvor, hästkraftsantal och 0->100-siffror.
Att teorin brukar skilja sig mot praktiken var i det här fallet till Volvos(samt min) fördel.

Kollegan har sedan dess påpekat att min bil borde förses med, för att använda hans ord, "det blåa varningsmärket"(Polestar).
Efter att ha sett det påklistrat på andra bilar och personligen tyckt det bryta markant mot designen bakifrån som helhet,
så finns vissa planer på att "anpassa" märket för att få det att smälta in bättre på min bil som är svart metallic.
Att först göra märket grundare, så att det inte står ut lika mycket och sedan ändra det till grå text mot svart bakgrund.
Antingen blir det något åt det hållet eller så ryker alla märken förutom Volvo.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]