Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man får ingen värme bak heller, om man har inbyggda barnstolar. Jag gillade faktiskt lösningen med en stol inbyggd i mittarmstödet bättre. Så hade jag det i min 854, och efterhand som ungarna växte ur den stolen märktes det inte att den var där längre.
Förra bilen hade vi inbyggda kuddar i. Men kuddarna användes inte så flitigt då barnen hellre hade lösa kuddar med ryggstöd som gjorde att det var lättare att sova med sidostöd på långturer. Så när det var dags att byta bil blev det en utan kuddar då jag värdesätter att även de som sitter bak ska kunna få värme i baken.
Så jag ser faktiskt inte många fördelar med integrerad kudde. Sämre sittplats för vuxna, sämre sittplats för barn jämför med en riktig barnkudde med ryggstöd och ingen elvärme.
Haha, de få gånger jag åker i baksätet så är det förmodligen på väg hem från en fest och då säkert bra "bedövad". Då får man vara glad om man kommer ihåg att fälla ner barndynan...
Guligan skrev:Haha, de få gånger jag åker i baksätet så är det förmodligen på väg hem från en fest och då säkert bra "bedövad". Då får man vara glad om man kommer ihåg att fälla ner barndynan...
Haha!

Ja i övrigt håller jag med att de är lite hårdare, i synnerhet om man försöker glida ner lite och slappåka en längre sträcka så blev det hårt och oskönt kring svanskotan för mig...

Å andra sidan har det varit bekvämt med uppfällbar stol, och mer plats för vuxna och/eller andra barnstolar bredvid. Så jag är ganska nöjd med valet (säger jag som till 99,9% sitter i förarsätet) :wink:
Finns andra saker jag ångrar mer...
Han menar väl att man borde kunna välja 1st inbyggd barnstol på valfri sida i baksätet.
Faktiskt inte så dum idé att bara ha 1st stol... Det skulle jag valt om möjligheten fanns.
MartinS skrev:
sweborn skrev:Min sambo sitter bak (och ser ut att förbli därbak några år till :-), så det blir ingen bil med inbyggda stolar under rumpan. Synd, för det tar ju bort en del av utbudet på marknaden.
Vem har sagt att det är lätt att köpa begagnad bil om man har en speciell specifikation att uppfylla :)

/Martin
Exakt, så jag drog slutsatsen att det enda rätta är att köpa en ny! :oops:

Snart åker jag XC70 a.k.a "vattensängen" som någon kallade den, utan inbyggda barnstolar i baksätet.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]