Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FKr
Ja skatten får man ju givetvis alltid betala när man köper bil hos handlare då dom ställer av bilarna vid inköp.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Gå vidare ordentligt övervärderad. Det vanliga på dessa är väl det vanligaste på V70. klonk i framvagn. Kärvande/rostiga skivor. Atomatlådeoljan bör du kolla och jag skulle spola lådan. Oljan skall vara klarröd vilket jag inte tror att den är på denna bil. Gasspjället är ju av den bättre typen så det är ju inga problem. Finns ju inga direkta barnsjukdomar förutom att Volvo aldrig byter ATF-olja på sina automater för utom hos taxiåkarna. Hanbromsen att den tar som den skall för backarna kan lossa och fastna i trumman och då kan bakbromsarna haverera. Kolla att kmbiinstrumentet fungerar att AC fungerar. Kör in i ett garage och testa nu när det är kyligare ute.
av Jonas_latt
Jag köpte en v70n t5 02 manuell. För några månader sen. Privatköpt,få ägare. Ingen rost eller märken.
17*** mil 65tusen
Enligt mig rimligt pris.
Rätta mig om jag har fel men automat brukar väl va lite billigare?

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]