I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av emiluhde
Hej! jag har en pv 56 som jag tänkt att lägga i en b234 16v och turbokonvertera.
siktar runt mellan 200-250 hästar.
Växellåda blir det m90.
blir troligen ett saab 95 aero turboagregat.

1. hur mycket eftekt (hk) orkar motorn med utan att spika om man kör med orginal stakar ? pallar den med 250 pollar?

2. Vilka styrboxar ska man andvända ? om man ska ligga runt 250 hästar. Kan man köra på org eller kan det gå bra med 940 turbo boxar?

3. Vilket laddtryck ska man där efter ligga på?

4. Pallar orginal koppling med den efekt jag tänkt om man ska glida lita i kurvorna? :lol:

Kommer säkerligen med fler fråger :D

välldigt tacksam för svar!
bilder kommer snart på projektet!!

mvh: emil!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
1: Utan spikningar så tål den 250hk.

2: Ingen ide att använda 940 turbons boxar. Det är troligen bättre att använda originalboxarna då boxarna till vanliga turbomotorn jobbar med helt andra förutsättningar.

3: Räknar man lite på ett ungefär så bör 0,8 räcka.

4: Inte i längden. Ett tag kan den kanske orka med, men det är ju egentligen för klen.
av emiluhde
Okej vad ska man då köra på för koppling har hört att sinter är inte så kör vänlig om man ska köra vanligt finns det ngn koppling som inte hugger som en sinter? Mer som original fast tåligare?:)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Sinter är bara att glömma. Finns ingen som helst anledning att ens överväga en sinterlamell på den nivå du siktar på. En vanlig turbokoppling kan ju vara ett vettigt alternativ om budgeten och ambitionsnivån inte är så hög.

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]