Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av basberoende
bensinskalle skrev:Ja precis, positins/ parkeringsljus i extralysena ;)

Var till biltema, köpte ett 30A relä och en fin liten multimeter för 100 riksdaler. Mätte upp det gamla reläet och visst fan var det tillslaget permanent...

Bytte reläet två ggr, för första gången lyckades jag få dit det gamla reläet igen :-(O) :skjutermigsjälvihuvudetsmiley

Men sen fick jag på rätt relä och då fungerade det ;)

Läste sen ditt inlägg basberoende, och åkte och köpte ett 40A relä istället samt 30A säkringar och bytte igen så nu sitter allt och det verkar fungera ;)

Återkommer med lite resultat/ bilder!

Det skadar aldrig med ett lite kraftigare relä då man inte belastar det till "bristningsgränsen"
Användarvisningsbild
av bensinskalle
basberoende skrev:
bensinskalle skrev:Ja precis, positins/ parkeringsljus i extralysena ;)

Var till biltema, köpte ett 30A relä och en fin liten multimeter för 100 riksdaler. Mätte upp det gamla reläet och visst fan var det tillslaget permanent...

Bytte reläet två ggr, för första gången lyckades jag få dit det gamla reläet igen :-(O) :skjutermigsjälvihuvudetsmiley

Men sen fick jag på rätt relä och då fungerade det ;)

Läste sen ditt inlägg basberoende, och åkte och köpte ett 40A relä istället samt 30A säkringar och bytte igen så nu sitter allt och det verkar fungera ;)

Återkommer med lite resultat/ bilder!

Det skadar aldrig med ett lite kraftigare relä då man inte belastar det till "bristningsgränsen"
Ja visst är det så. Jag läste på ballasterna 10A max, så jag trodde att det inte skulle komma upp så högt normalt så 30 skulle räcka, men i det här läget får det kosta på för jag vill verkligen inte att det ska hända något allt för spännande... ^^
av tomsa
bensinskalle skrev: ............................, men i det här läget får det kosta på för jag vill verkligen inte att det ska hända något allt för spännande... ^^
Ett 40A relä är väl inte så blodigt dyrt.typ en 40-50 spänn när du har xenonkonverterat för ett par tusen ? :???:
Användarvisningsbild
av bensinskalle
tomsa skrev:
bensinskalle skrev: ............................, men i det här läget får det kosta på för jag vill verkligen inte att det ska hända något allt för spännande... ^^
Ett 40A relä är väl inte så blodigt dyrt.typ en 40-50 spänn när du har xenonkonverterat för ett par tusen ? :???:
Närå, så dyrt är det inte ;) Men de kändes ju lite dumt när jag precis varit å köpt ett 30A och skruvat dit ;)

Jag åkte dock på ett för 100spänn +, fanns inget löst där jag köpte reläet, utan fick köpa en "sats" med kablar och grejer för att få 40 relät :-)-)
av tomsa
bensinskalle skrev:
tomsa skrev:
Närå, så dyrt är det inte ;) Men de kändes ju lite dumt när jag precis varit å köpt ett 30A och skruvat dit ;)

Jag åkte dock på ett för 100spänn +, fanns inget löst där jag köpte reläet, utan fick köpa en "sats" med kablar och grejer för att få 40 relät :-)-)
Man lär så länge man lever :D
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]