Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FKr
Hej.

Ja som rubriken lyder tänkte jag höra med er här på forumet om ni tycker jag har fått ett bra pris på en V70 t5 som jag var och kikade på idag.

Länk: http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... m?ca=9&w=1

Mitt pris: 88 000 kr

Bilen är i bra skick med 4 brukare, nyseravad med kamrem + vattenpump etc. och gick väldigt bra. Helt orginal. Bes. året ut.

Är det något spec. man bör kika extra noga på när det gäller just T5an?

Tack på förhand!
av TomasL
Det jag kan säga är att 88' är enl. mig inget bra pris alls.
Priset borde komma ner en bit under 80' för att det ska vara ett bra pris. Det är vad jag tycker.
av basberoende
Om man kollar på KVD:s värdering skulle den ligga på runt 70 000:- hos handlare, så den är ganska överpris satt. Brukar bara en relativt bra bedömning man får där.
av TomasL
basberoende skrev:Brukar bara en relativt bra bedömning man får där.
Själv kan jag tycka att dom generellt värderar bilar något lågt men det ger ju ett litet hum.
av basberoende
TomasL skrev:
basberoende skrev:Brukar bara en relativt bra bedömning man får där.
Själv kan jag tycka att dom generellt värderar bilar något lågt men det ger ju ett litet hum.

Mnja, men det skiljer nästan 30k på firman och vad dom säger så då vet jag vilket jag hade gett, med tanke på vad min -07 kostade. Dock har den kostar "lite" mer nu.
av TomasL
Jo men jag säger inte att jag tycker priset på bilen som det gäller i denna tråd är OK. Om du läser mitt inlägg ovan.

Dock kan jag tycka att 70' är lite lågt. Jag tycker att 75'-78' hade varit rimligt för den bilen.
av FKr
Tack för alla svar, ger inte mkt för KVD's värderingar men kan hålla med om att den ska ner minst 8 000 till. Hittade en -04 med 13300 mil på mätaren i Uppsala på firma för 79500 kr, dock med dom sjukt fula ljusgrå listerna.
Så det blir ett nytt bud i morgon men efter dagens diskution så har jag svårt att tro att dom kommer ta det men då får den stå kvar.
Användarvisningsbild
av Åba
Den såg snygg ut, men ligger lite för högt (som flera här har påpekat).
Det är ju dock så som bilfirmor, i regel, jobbar. Pruta ordentligt - annars gå vidare till nästa bil. Det är köparens marknad.
I det här fallet så skulle årsskatten betalats i december. Så är inte gjort p g a avställning. Tänk på det, för det är ju ytterligare en kostnad. Inga jättesummor, kanske, men ändå...

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]