Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
Hej igen!

Kanske skrev lite otydligt.
Det är ingen vanlig standard bits, Torx med 6-kantig delning utan en som har delningen av fem "5-hörnig bits" med mitt hål.
Enligt Jula så finns det ingen fem kantig bits i deras bitslåda: http://www.jula.se/bitssats-100-delar-172014

Lennart
av lennart lundberg
Hej igen!

Jag undrade nästan vad jag har för udda bil.
Nu fick jag svaret av Tomasl vad bisen heter ”Torx TS”.
Tack.

Lennart
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev:TS = Tamper Security
Med det namnet på fattningen förstår t.o.m. jag att den ska jag låta bli att fingra på :lol: .
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev:Det är inte standard temperproof torx med 6 kanter utan det är "Torx TS".
Tittade på mina skruvar och de såg ut som vanliga stjärnor. Ingen Torx TS :???: .
av TomasL
Då är antagligen själva sensorkroppen utbytt och när man satt dit den nya så använde man sig av vanliga skruv då man inte hade rätt verktyg.
Detta är min teori. Inte alls säkert att den stämmer dock för ahr för mig att du skerv att LMM var utbytt på Volvo för några år sedan och mig veterligen så byter dom bara kompletta enheter.
Jag har heller aldrig sett en Volvo/Bosch LMM med standardskruvar.
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev: Jag har heller aldrig sett en Volvo/Bosch LMM med standardskruvar.
Det är Denzo.
av TomasL
Aha så är det ja.
Då kanske det bara är på Bosch som det är Torx TS.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]