Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag förvirrar er.
b23:an jag prata om i tråden. Är renoverad för inte så länge sedan.
Där av min förfrågan, för jag tänkte så dom inte tryck ditt någon annan axel, och så är det därför min ''nya'' bränslepump inte passar?
Ta bort pumpen och stick in ett lämpligt verktyg i hålet och vrid runt motorn för hand tills nocken står i sitt högsta läge och sen mäter du avståndet mellan nock och utsidan av blocket. Ett skjutmått är nog perfekt för uppgiften.

Mvh GK
Vet faktiskt inte men det finns säkert forummedlemmar som vet eller kan ta reda på det, jag har ingen förgasarbil annars hade jag kunnat mäta.

Mvh GK
Plocka loss pumpen och "pumpa" den för hand, känns den konstig så byt pump. Att nocken skulle vara sliten har jag svårt att tro då är det större risk att mekonomenpumpen är undermålig! Glöm inte att montera backelitbrickan!
Den motverkar värmeöverföring från blocket som kan leda till ånglås. Har man inte den gör det ju också att pumpklacken kommer lite fel på mellanaxelns nock vilket kan göra att en "halvkass" pump slutar att fungera...
Brukar du ha choken dragen när du startar från att ha haft soppa torsk?

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]