- tis 17 jan 2012, 20:45
#608488
Hej på er,
Nu måste jag få er brainstorm och lite input på detta.
Har ju en Volvo V70 Classic Momentum från 2007. Fick den levererad oktober 07 och således är den byggd i Belgien.
Ganska omgående fick jag en "antisladd service erfordras" och att den stängt av antispinn. Bytte kontaktrulle i ratten som tydligen varit dålig runt dessa årtal men efter bytet så verkar de flesta bilar blivit bra säger de på Volvo i alla fall. Men så är det inte för mig. Har kanske en lugn period på ett halvår med lite tur och sen är den igång igen. Den säger att service erfordras om vartannat, ibland försvinner det och håller sig borta och rätt vad det är så är det tillbaka. Så håller det på. Var in senast i förra veckan och ökade toleransen men efter en halv dag så var det tillbaka igen. Verkar som det har blivit allt mer frekvent på senaste tiden också.
Lugn start i backe har triggat det. Ibland har jag bara kört och så har det triggats. När det är triggat kan det dessutom vara kvar flera dagar för att sen försvinna. Har kört med antisladd avstängt från Dalarna till GBG utan att den "rättat till sig" alls. Men servicetekniker ska bolla med sin coach för att börja rota djupare, men det brukar ju alltid finnas någon ute på nätet med ruggigt stora kunskaper som många gånger överträffar Volvos mekaniker vad gäller faktabesittande. Jag gissar att om någon vet detta så är det här jag ska leta. :)
Ska sälja bilen snart, 130 papp ifall någon vill köpa, men vill ju att den ska vara väl fungerande och inte försöka få iväg den en bra dag. Jag skulle inte vilja bli lurad på det viset och har heller ingen lust att lura någon annan.
Har läst lite på forumet men inte hittat något direkt svar, någon nämnde att det blev bättre när hen bytte ratt och en annan att vädret påverkade.
Fast jag skulle vilja ha mer tydligt svar än så. Någon som har en susning?
mvh,
Jon
Nu måste jag få er brainstorm och lite input på detta.
Har ju en Volvo V70 Classic Momentum från 2007. Fick den levererad oktober 07 och således är den byggd i Belgien.
Ganska omgående fick jag en "antisladd service erfordras" och att den stängt av antispinn. Bytte kontaktrulle i ratten som tydligen varit dålig runt dessa årtal men efter bytet så verkar de flesta bilar blivit bra säger de på Volvo i alla fall. Men så är det inte för mig. Har kanske en lugn period på ett halvår med lite tur och sen är den igång igen. Den säger att service erfordras om vartannat, ibland försvinner det och håller sig borta och rätt vad det är så är det tillbaka. Så håller det på. Var in senast i förra veckan och ökade toleransen men efter en halv dag så var det tillbaka igen. Verkar som det har blivit allt mer frekvent på senaste tiden också.
Lugn start i backe har triggat det. Ibland har jag bara kört och så har det triggats. När det är triggat kan det dessutom vara kvar flera dagar för att sen försvinna. Har kört med antisladd avstängt från Dalarna till GBG utan att den "rättat till sig" alls. Men servicetekniker ska bolla med sin coach för att börja rota djupare, men det brukar ju alltid finnas någon ute på nätet med ruggigt stora kunskaper som många gånger överträffar Volvos mekaniker vad gäller faktabesittande. Jag gissar att om någon vet detta så är det här jag ska leta. :)
Ska sälja bilen snart, 130 papp ifall någon vill köpa, men vill ju att den ska vara väl fungerande och inte försöka få iväg den en bra dag. Jag skulle inte vilja bli lurad på det viset och har heller ingen lust att lura någon annan.
Har läst lite på forumet men inte hittat något direkt svar, någon nämnde att det blev bättre när hen bytte ratt och en annan att vädret påverkade.
Fast jag skulle vilja ha mer tydligt svar än så. Någon som har en susning?
mvh,
Jon
Volvo V70 Classic Momentum 2007 (170) - Min första bil :)