Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lovehell
Hej jag har ett problem med min klimatanläggning . problemet är med vredet som man ställer in lägena för vart luften ska komma ut .

ena stunden funkar det att skifta mellan ex defrost o golv men efter ett tag händer det inget , Men kopplar jag ur batteriet så funkar den en stund igen brukar lägga av efter att jag stängt av bilen. Någon som vet vad felet är ?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ett spjäll som kärvar eller är defekt alternativt ett defekt kablage till en spjällmotor eller att en spjällmotor är på väg att ge upp. Möjligheten finns ju även att vredets elektriska kontakter är defekta.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Hasse53
I ventilationspanelen sitter en microprocessor som styr det hela. Om den märker att spjällmotorerna inte lyder, slutar den att styra dessa. Det finns två spjällmotorer, en för defroster/golv/mm och en enbart för recirkulation. Spjällmotorerna innehåller en 12 V motor och en potentiometer(vridmotstånd) som talar om för microprocessorn i vilken vinkel den är. Hoppas dett kan vara till hjälp..

Fick underkänt på fästet för […]

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]