Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle du välja parkeringssensor fram (om bak är standard) vid nybilsköp?

Ja
64
62%
Nej
39
38%
KKR skrev:Säger du det så är det väl så. Men jag påstår att luckan är så stor att en bil kan sätta in hörnet och blockera.
Ett ord.

Stockholm.

Jag rekommenderar alla bilister i landsorten att köra bil i Stockholm för att få nya intressanta upplevelser. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:
KKR skrev:Säger du det så är det väl så. Men jag påstår att luckan är så stor att en bil kan sätta in hörnet och blockera.
Ett ord.

Stockholm.

Jag rekommenderar alla bilister i landsorten att köra bil i Stockholm för att få nya intressanta upplevelser. :)
Sthlm är ju en småstad jämfört med många andra. Testa Barcelona, Paris eller Milano så har du både trafikintensiteten och det sydländska temperamentet i samma stad :) Där är det intresant...

/Martin
Användarvisningsbild
av SvenB
Ta inte min "meter" för allvarligt. Det jag menade var att om du vill behålla din plats i kön får du inte lämna för stor lucka. Självklart kan man stänga av parkeringsassistansen då man ligger i kö. Det är ju just parkeringsassistans sensorerna är, och man parker ju inte mitt i körfilen. Visseligen uppfattar man att en del gör det i bland :D .
av perhall
Det bästa med fram tycker jag nog är att den ser åt sidan fram när man backar... lätt hänt att köra emot där annars.. och i trång luckor förstås./PH
Jag trodde att framsensorerna bara aktiverades aktivt, snarare än att de får stängas av aktivt.

För egen del skulle jag inte beställd fram-sensorer med ett sådant upplägg (om det nu inte vore för min fru som skulle behöva dem, som jag nämnde tidigare i tråden)
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:Jag trodde att framsensorerna bara aktiverades aktivt, snarare än att de får stängas av aktivt.
Tyvärr inte, det hade absolut varit att föredra.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag har både fram/bak. Tycker det hade varit trevligt med en extra knapp, så man kunde avaktivera var och en för sig.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]