Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
Även jag upplever mitt halvljus lysa på tok för kort. På vintern tycker jag tillochmed att jag blir bländad av allt ljus som lyser nära bilen och reflekteras i snön. det i kombination med att det är kolsvart längre fram känns trafikfarligt. Klagade på förra servicen, då sa de att allt var normalt. Nu skall jag in och limma om bakrutan så då skall jag passa på att ta upp frågan igen.

/Sverre
Användarvisningsbild
av akterspegel
Hur bifogar man bild?
Jag har lyckats sänka mitt halvlus nu, lätt som en plätt! vred medurs på sexkantskallarna som sitter mest mot centrum utav de två som syns på ovansidan varje strålkastare.
1/4 hylsa var alldeles förstort så uppskattningsvis 5mm är huvudet med jag hade en bättre näbbtång som jag vred med istället då jag inte hittade någon hylsa som passade.
satte tape på garageporten och sänkte lite på bägge sidor så får jag se hur ljuset upplevs vid nästa mörkerkörning.

Tack för hjälpen.
av JimmyK
akterspegel skrev:Hur bifogar man bild?
Jag har lyckats sänka mitt halvlus nu, lätt som en plätt! vred medurs på sexkantskallarna som sitter mest mot centrum utav de två som syns på ovansidan varje strålkastare.
1/4 hylsa var alldeles förstort så uppskattningsvis 5mm är huvudet med jag hade en bättre näbbtång som jag vred med istället då jag inte hittade någon hylsa som passade.
satte tape på garageporten och sänkte lite på bägge sidor så får jag se hur ljuset upplevs vid nästa mörkerkörning.

Tack för hjälpen.
Ladda upp bilden på http://www.forumbilder.se/ och länka sedan till bilden.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Tycker att min beskrivning var ganska uttömmande men jag bifogar ett par bilder.
Höger strålkastare, jag vred på skallen där pilen är.. (är inte någon konstnär)
Bild
Närbild av skallen.
Bild

Hoppas det fungerar.
av SverreK
Tack för fina bilder och beskrivning. Nu skall jag skruva upp mina ljus en aning. Orkar inte debattera denna fråga med Volvo en gång till.

/Sverre
Användarvisningsbild
av smygaren
SverreK skrev:Tack för fina bilder och beskrivning. Nu skall jag skruva upp mina ljus en aning. Orkar inte debattera denna fråga med Volvo en gång till.

/Sverre
Hur gick det med höjningen av xenon halvljuset?
Hur mycket kan man våga höja det?
Fick du skruva upp många varv?

/Smygaren
Användarvisningsbild
av akterspegel
Inga problem, roligt att kunna hjälpa till.
Finns ingen anledning att bråka med volvo när det är så enkelt att fixa själv.

Ljuset svarade ganska snabbt när jag vred på skallen, du behöver inte vrida många varv men det märker du när du börjar skruva.
av Desmodue
Jag behövde som sagt sänka mitt och jag sänkte genom att vrida innersta skruvarna medurs två varv och det blev lite för mycket.
Nu kör jag ett varv i stället och det är väl kanske där man skall testa, inga kvartsvars och dyligt.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]