Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nilsotto
Redan efter ett halvår är mina original torkarblad slut. Nån som har tips på bra eller bättre alternativ än original?
av Bamse
Köpte från Wiper, gör väl sitt jobb ännu efter 3 månader. Men - de låter som tusan, speciellt vid vändning.
Inget jag kommer att köpa igen.
av Petzzon
Har provat massor av olika men tycker original tillhör dom bästa, men man får byta för ofta jag håller med.
Byter var 3:e månad efter ca 1500 mil
av whennebab
Köpte Wipers för en vecka sedan - redan missnöjd. Låter, gnisslar och skrapar, har dåligt tryck mot rutan så de missar torkningen ibland, studsar och blir ränder.
Biltema är skit, Bosch, Aerox, Q8 m.fl "dyrare" torkar blad är OK men jag tycker att original är bäst på att torka och är tysta - dock så slits dom ut väldigt fort.

Mvh.
Användarvisningsbild
av 1Burken
Intressant ämne för mig då jag står inför köp av nya blad till min Voffla.
Jag vet inte hur Volvo original är men jag har alltid kört Bosch. De är dyra men fungerar bra och håller väldigt länge.
Jag kommer prova Volvo nu men om de slits så fort som ni säger går jag tillbaka till Bosch.
av dst02
Bamse skrev:Köpte från Wiper, gör väl sitt jobb ännu efter 3 månader. Men - de låter som tusan, speciellt vid vändning.
Inget jag kommer att köpa igen.

Samma erfarenhet, dom för ett jävla väsen!! Åkt me mina ca 300 mil och de fungerar hyfsat, vid högre hastigheter (ca 90 å uppåt) blir de ränder, vid låga farter inne i stan torkar dom helt ok. Satsar på nåt annat Jag också nästa gång
av edwall
whennebab skrev:Köpte Wipers för en vecka sedan - redan missnöjd. Låter, gnisslar och skrapar, har dåligt tryck mot rutan så de missar torkningen ibland, studsar och blir ränder.

Mvh.
Håller med till fullo, rikitgt skräp som WIpers har, låter, hoppar, skrapar, ger ränder och missar i torkningen. Har fungerat riktigt dåligt från dag ett, men nu efter tre månader är de riktigt värdelösa.

Köp bra torkarblad, men absolut inte från Wipers

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]