Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Mille740
här kommer några bilder på min 740 som jag har och snyggar till lagom till körkortet som förhoppningsvis kommer om en månad :D

Lite fakta: f.d tjänstebil hos Volvo, köptes 1 år senare ut av en anställd som hade bilen ända till 2008 vilket troligen förklarar dagens skick, såldes sedan till en bekants storebror som brukade bilen 1 år och ställdes sedan undan då han köpte en större bil. och stog till i 2 år tills en höst dag då ägarens lillebror frågade om jag ville köpa den för 2000kr, skulle inte vara några problem på den enligt han. 25000km på mätaren och nästan ingen rost så tyckte jag inte att det var något att grubbla över. Det enda jag har gjort hittils är att motionera bromsarna runt om, byta några glödlampor,olja+filter och lite smått o gott så hoppas jag på att den ska gå igenom besiktningen så fort mitt körkort är klart :D väldigt utrustad för att vara en GL, c-lås, reflexramp, elspeglar, vxl spaks damask i läder,yttertempmätare, trälist, pennfack, snowcap m.m

nu kommer lite bilder, kommentera gärna :D

Bild

jag har monterat vita sidoblinkers och turbo grill, dimljus står på önskelistan,likaså täcklocket över dragöglan
Bild

med r sport klädsel sitter man genast mycket bekvämare

Bild

hel och fin invändigt, inga sprickor i instrumentbrädan och taket sitter där det ska.

Bild

b230f. tycker många har klagat över att gamla 740:s är slöa men denna går riktigt bra, osynlig turbo på kanske? 8)

Bild

har inte gått långt..

Bild

Update 17/2 :D

Fick körkort i onsdags 15/2 så ska besiktiga volvon snart. Har fått bra nyheter. Ringde upp gamla ägaren som hade bilen i 20 år för att fråga lite om var som va bytt, koppling, kamrem, bränslepump och lite sånt men det som var intressant var två saker. Det första var att bilen är "lätt trimmad" 8) mappat sprut/tändning och något mer, han mindes inte exakt då det var 10-15 år sedan. Ska ha en toppfart runt 200km/h iaf, får la lägga upp en video senare men nu har man ju fått reda på varför den går så underbart :D Det andra är att bilen är unik med ett SE utrustningspaket som volvo planerade 1987 men kom aldrig till kritan och ett fåtal bilar utrustades med detta. Det innehöll förutom vanlig GL utrustning: el speglar, trälister, stripes och aluminium fälgar. Har sedan köpet trott att bakluckan/emblemet varit utbytt :) kommentera nu :D
bild bevis:
Bild

och här kommer en bild på SE märket, det som skiljer mot det som sitter på årsmodell -92 är att mellan S & E´s linjer finns de en svart bakgrund. jämför gärna med denna bild: http://www.garaget.org/?car=229458&image=2156704
här är på min:
Bild
Senast redigerad av 1 Mille740, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Kompe
Såg ju riktigt fräsh ut =)
av Mille740
tack, jag är väldigt nöjd med den :)

röd inredning är väl inte den finaste men instrumentbrädan är hel så tycker det är synd att byta ut den :)
av Mille740
jo med dem bälteskuddarna och r sport klädsel sitter man som en kung!! 8)

jajamen det är en trälist,helt org, har bara sett 1 annan 740 som har den listen så den är nog lite ovanligare än askopparna och plasten runt ljusvred och fläktreglage :)
Användarvisningsbild
av päpplet
En 87a va när du har F-motorn och röd inredning? Är ju äckelblått i 88 och nyare som det var i min vita rosthög :lol: Såg ju knappt brukad ut ju :wink:

Det verkar vara förnuftiga beslut, säke[…]

Bud från utländsk intressent för[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]