Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knight8806
Jag håller inte med, tyvärr. Om jag skulle ringt upp personen (efter att ha läst annonsen) och fått höra: "-Du, en sak till, vi gjorde ett motorbyte vid 12 000 mil," så skulle intresset falla direkt. Även mindre "allvarliga" byten av t.ex. AWD-system och liknande bör stå med, då det motiverar priset på objektet och ärligheten hos säljaren, det är ju ingen ny bil. Men som sagt, fokusera på säljpunkterna.
av Superior
Som säljare ska man ju prata väl om det man säljer. Skriv inte hur dyr den är att reparera eller att den är repig. Du ska skriva att den är i gott skick, går som en klocka och är exemplariskt skött. Att delar är bytta mm kan man nämna om köparen frågar. Annars finns risken att man tror att den är ett måndagsex:(
av kamilenski
Olika - (bör det stå i inlägget)
llesrof skrev:Säljare och köpare har nog lite olika uppfattning om vad de vill skall stå i annonsen.
Jag bryr mig inte om vad köparen vill veta om min bil. Frågar han. Svarar jag.

Bara han köper!
av Lövet
http://www.kvd.se/sv/auktion/personbil/ ... 28419.html

Den här är ju rätt jämförbar. Nuvarande bud 200k.

edit:
Slutpris 231.000
12.000 mil
XC90D5 Sport
my2008
av Semperfi
Jo no det kanske den är.
Har nu fått några intressanter via mail, dock inte mer än så.
Den ene fråga om ja skulle besiktiga den i och med att det snart står för dörren, sagt o gjort så skulle jag göra en bes men märkte då att p-bromsen aldrig skulle klara ett prov. Så fick tillbringa kvällen i garaget med att sätta dit nya bromsbackar för 1000 kr..... Detta blir ju annu en riktig bra förlustaffär hahahah Om nu någon vill ha den!
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]