Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TOMAS
Förarstolen har börjat att knarra.
Har någon råkat ut för det?
Lite dåligt på en bil som inte är ett år en :evil:
Är detta ett garantiärende?
/TOMAS
V70-06 Automat
av NCR
TOMAS skrev:Förarstolen har börjat att knarra.
Har någon råkat ut för det?
Lite dåligt på en bil som inte är ett år en :evil:
Är detta ett garantiärende?
/TOMAS
V70-06 Automat
Om du läser på de senaste trådarna och/eller söker på "knarrande förarstol" lär du få några träffar. På dina frågor svarar jag ja min med, ja och absolut. :)
Användarvisningsbild
av henka35
Åk in på Volvo omgående....
av NCR
henka35 skrev:Åk in på Volvo omgående....
Se min signatur.
av TOMAS
Vad fick du för svar hos Bilia?
Vad det något känt fel?

/Tomas
V70-06 Automat
Användarvisningsbild
av Rillee
Verkar vara känt
har själv samma problem, de har försökt fixa det 2 gånger nu vet de inte vad ska göra, så nu väntar de på svar från volvo.
Man blir så glad
Användarvisningsbild
av johnkanon
Har også fått knirking i førersete og passasjer sete.

Smurte fjærene under stolen med WD-40,fungerte veldig bra.
Användarvisningsbild
av Bosa
Skrev det i min tråd men skriver det här också. Min Volvomek ringde idag och talade om att han hittat en bulletin för just förarstolen, var meningen att jag skulle lämna i bilen idag men tid var en bristvara. Det som ska åtgärdas är att en nit i stolen ska borras ur och ersättas med en skruv, tydligen orsakas knakandet av en taskig nit. Får förhoppningsvis lämna in bilen till veckan, ska bli intressant att se om det löser problemet.
av NCR
Bosa skrev:Skrev det i min tråd men skriver det här också. Min Volvomek ringde idag och talade om att han hittat en bulletin för just förarstolen, var meningen att jag skulle lämna i bilen idag men tid var en bristvara. Det som ska åtgärdas är att en nit i stolen ska borras ur och ersättas med en skruv, tydligen orsakas knakandet av en taskig nit. Får förhoppningsvis lämna in bilen till veckan, ska bli intressant att se om det löser problemet.
Å fasen, kan du inte ta reda på vilket nummer den bulletinen hade så min meck får svar på tal? Snälla? :D
av Hemgårn
De är iNNNdioter på Volvo. Daewoo lär snart gå om i kvalitet.
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]