perhall skrev:Har ett fel på min bil som de efter flera försök inte lyckats fixa. Ibland slocknar radio, telefon, parkvarnare, GPS etc. Det enda som funkar är klimatanläggningen (ja, och motorn...). Det kan pågå hela resan eller 2 sekunder. Hittar inget fel på verkstaden.
a/ kan ju vara så att de inte riktigt går med på att lösa tillbaka bilen om de inte själva upplever felet
b/ enl konsumentköplagen tas en vara tillbaka om de inte har reparerats efter tre försök - för bilar gäller ett standardiserat prisavdrag
c/ vet någon hur detta regleras mellan Volvo central och återförsäljare? Det kan ju påverka hur sugna de är på att köpa tillbaka bilen eller väljer att snacka bort det... om bilens 300 000 kr netto efter 3000 mil blir 260 000 är det ju en bra affär för mig, men är det det för åf? Skickar de bilen till Göteborg...?
PH
Jag tror tyvärr i detta läge att du får svårt att få till ett återköp utav nuvarande bil,
för ÅF:s del spelar det mindre roll vad som händer rent kostnadsmässigt då det är VPS som står
för samtliga kostnader under resans gång.
Tyvärr brukar man som kund inte vara supernöjd då det är förknippat med merkostnader om man nu inte
skulle hitta en beggad bil istället.
Men har man köpt bilen ny så är det inte så kul att behöva gå in med ännu mera pengar än det man redan satsat.