Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ErkkiV70K
Hej har en V70 2,5T 2007 och undrar om det skall sitta en slags skyddsplast
under motor på ca: 1x1m som skydd för stenskott och annat, det finns ju färdiga bulthål har jag sett.
Det satt inget när jag köpte bilen.
Men så tänkte jag att det kanske blir för varmt för turbon och motorn på sommaren.

Tacksam för svar, MVH: Erkki K.
av TomasL
På min s60 av samma årsmodell som din och med samma motor sitter den plasten på plats. Så jag tycker att det borde vara en på din också.
Det kan ju vara så att så att den som hade bilen innan kört på något så att den gått sönder.
Senast redigerad av 1 TomasL, redigerad totalt 0 gånger.
av monza
Plast eller inte har som jag förstått det, med övrig utrustning att göra. När jag monterade dragkrok skulle plasten monteras under motorn för bättre kylning. Jag tycker den är bra att ha då jag kör på oplogade vägar m jämna mellanrum o jag tycker att bla att slangvärmare sitter lite illa till.

Mvh
Användarvisningsbild
av Vojje
monza skrev:Plast eller inte har som jag förstått det, med övrig utrustning att göra. När jag monterade dragkrok skulle plasten monteras under motorn för bättre kylning. Jag tycker den är bra att ha då jag kör på oplogade vägar m jämna mellanrum o jag tycker att bla att slangvärmare sitter lite illa till.

Mvh
Lite märkligt då jag har en lika dan bil som du, med dragkrok monterad vid leverans, utan plastskyddet.
Kanske ngn tankspridd mekaniker glömt återmontera efter oljebyte :shock: .
av TomasL
Kollade i Volvos instruktioner i Vida nu ang. montage av dragkrok och där stod det ingenting om att denna plast skulle monteras.
av monza
Jag vet inte själv, utan fick det förklarat för mig att det var på det viset, att plasten hade med motor/växellådstyp att göra när drag monterades. TomasL: såg du om det stod nått om vilka versioner som skulle ha plasten? Jag har läst nån sammanfattning om det på nått forum.

Mvh
av TomasL
Nu kollade jag bara in arbetsbeskrivningen för montering av drag och där stod det ingenting om att plasen skulle monteras på några "modeller".

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]