Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robba86
Har ett störande problem med bakrutespolningen, den fungerar men den sprutar neråt istället för upp på rutan...

Kan man justera den på något sätt?
Användarvisningsbild
av Erico
Dra lös kåpan som sitter över munstycket i axelcentrum, sedan tycks jag minnas att man kan vrida munstycket runt till rätt position då det bara sitter intryckt. Har haft lös det på min bil men det var ett tag sedan. Lycka till.
av robba86
Erico skrev:Dra lös kåpan som sitter över munstycket i axelcentrum, sedan tycks jag minnas att man kan vrida munstycket runt till rätt position då det bara sitter intryckt. Har haft lös det på min bil men det var ett tag sedan. Lycka till.
Det behövs inga verktyg för att få lös kåpan? Bara att dra?
Användarvisningsbild
av Erico
robba86 skrev:
Erico skrev:Dra lös kåpan som sitter över munstycket i axelcentrum, sedan tycks jag minnas att man kan vrida munstycket runt till rätt position då det bara sitter intryckt. Har haft lös det på min bil men det var ett tag sedan. Lycka till.
Det behövs inga verktyg för att få lös kåpan? Bara att dra?
Ja, tycks minnas att det bara är att dra/lirka loss den, men va försiktig. Som med all annan plast blir den säkert skör i kyla och kostar säkert som en sämre begagnad bil som reservdel på volvo :wink:

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]