Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsén
Variosboy skrev:Du menar en fjärdedel av kontakten va? Inte 4 gånger längden!?
Nej, tyvärr. Den är ca 42mm lång. Det finns mycket mindre, som du, Variosboy refererar till.
De är ca 14mm = ca 4mm längre än själva kontakten.
Kan någon rekommendera märke/modell på en sådan?

//PM
Camel skrev:Jag har mappar för både artist och album (2 nivåer), det fungerar.
Det enda som är synd är att man inte kan välja mapp, utan att allt läggs i en enda spellista.
matsén skrev:Jag kör med SanDisk Cruzer Blade 16 GB för rimliga pengar från bl a kjell.com.
Mest för designen, totala längden är ca 4 ggr själva USB kontaktens längd = sticker inte ut så mycket att det behövs någon förlängningskabel.
Funkar klockers med bibliotek och allt , åtminstonde i MY11's HP stereo.
Jag köpte p.g.a. att ha läst ditt inlägg, ett exakt sådant minne hos Kjell&Co.
Jag kan tillägga att det fungerar utmärkt även i MY10's HP Stereo. :-)-)
Familyman skrev: Det enda som är synd är att man inte kan välja mapp, utan att allt läggs i en enda spellista.
Nu förstår jag inte... Har man musiken i mappar, så kan man ju spela den mapp för mapp också.
Se till att stickan är FAT-formaterad, lägg musiken i de mappar som du vill ha (jag kör på genre). Man kan ha mappar och undermappar.
"Enter" i bilen ger dig access till mapplistan (dvs roten), som du sedan kan navigera från med piltangenter och "enter/exit".

Själv har jag i roten två mappar för mig och flickvännen, sedan har vi en massa olika undermappar var - så att jag slipper lyssna på Nitzer Ebb eller Front 242, av misstag - och hon missar min progressive rock och fusion jazz...

Dagens tips:
Notera att för FAT-formaterade diskar, så är det viktigt i vilken ordning som filerna/låtarna läggs till. Dvs första låten som läggs till i en mapp hamnar överst i mappen, när du stoppar in stickan i bilen. Man kan med fördel nyttja detta, om man vill ha en viss ordning, och inte bara få allt A-Ö.
Själv har jag gjort spellistor i iTunes, som jag ordnat i den ordning som jag vill ha dem, och sedan har jag markerat hela listan (ctrl-A) och dragit alla låtar till USB-minnet. Viktigt är att man "tar tag" i den översta filen enligt den ordning man skapat. Annars börjar överföringen med den låt som man "tagit tag i", med resultat att den önskade ordningen blir fel.
Det smidiga är att man sedan kan ändra i sin spellista i iTunes, och när man plockar in stickan från bilen igen, så raderar man mappen på stickan, skapar en ny och drar över hela listan enligt ned nya ordningen eller med de tillägg man vill ha. Annars kommer alla nytillskott till en mapp alltid hamna längs bak i mappen - med resultat att de "senaste" låtarna man lagt till (dvs de man vill höra) ligger längst bak...

Hoppas att jag inte varit för förvirrande.
Snacksalig skrev:
Familyman skrev: Det enda som är synd är att man inte kan välja mapp, utan att allt läggs i en enda spellista.
Nu förstår jag inte... Har man musiken i mappar, så kan man ju spela den mapp för mapp också.
Se till att stickan är FAT-formaterad, lägg musiken i de mappar som du vill ha (jag kör på genre). Man kan ha mappar och undermappar.
"Enter" i bilen ger dig access till mapplistan (dvs roten), som du sedan kan navigera från med piltangenter och "enter/exit".
Skojar du? Och där har jag suttit och frenetisk letat efter alla dessa funktioner som du just beskriver, utan resultat.
Alltid lär man sig nå't nytt Ett grymt stort tack för informationen!
Snacksalig skrev: Själv har jag i roten två mappar för mig och flickvännen, sedan har vi en massa olika undermappar var - så att jag slipper lyssna på Nitzer Ebb eller Front 242, av misstag - och hon missar min progressive rock och fusion jazz...
Gratulerar! En respektive som uppskattar dessa kultband från den svunna råsynth-eran är ett genuint fynd! :-)-)
Snacksalig skrev: Dagens tips:
Notera att för FAT-formaterade diskar, så är det viktigt i vilken ordning som filerna/låtarna läggs till. Dvs första låten som läggs till i en mapp hamnar överst i mappen, när du stoppar in stickan i bilen. Man kan med fördel nyttja detta, om man vill ha en viss ordning, och inte bara få allt A-Ö.
Själv har jag gjort spellistor i iTunes, som jag ordnat i den ordning som jag vill ha dem, och sedan har jag markerat hela listan (ctrl-A) och dragit alla låtar till USB-minnet. Viktigt är att man "tar tag" i den översta filen enligt den ordning man skapat. Annars börjar överföringen med den låt som man "tagit tag i", med resultat att den önskade ordningen blir fel.
Det smidiga är att man sedan kan ändra i sin spellista i iTunes, och när man plockar in stickan från bilen igen, så raderar man mappen på stickan, skapar en ny och drar över hela listan enligt ned nya ordningen eller med de tillägg man vill ha. Annars kommer alla nytillskott till en mapp alltid hamna längs bak i mappen - med resultat att de "senaste" låtarna man lagt till (dvs de man vill höra) ligger längst bak...

Hoppas att jag inte varit för förvirrande.
Absolut inte förvirrande på något sätt! Enbart informativt och bra!
Jag har själv sökt information här på forumet härrörande användandet utav USB i Volvos stereopaket
och har dessvärre inte hittat så mycket matnyttigt förutom vilka format som fungerar samt lämpligt märke på minne och dyl.
Jag hoppas nu att denna tråd kan komma till nytta och vara till hjälp för nyblivna Volvoägare att nyttja sin USB-funktion fullt ut.
av SverreK
Det går troligen att använda vilket USB-minne som helst. Se till att formatera om enheten bara till FAT32.
Kör cmd i din dator (startknappen och tryck kör, därefter skriv in cmd)

Sedan tror jag kommandot är (googla för säkerhets skull):
format "rätt enhet:" /fs:fat

Lycka till
Normalt i Windowsbaserade system är det bara att plugga in och leta rätt på enheten(USB) i utforskaren.
Därefter är det bara att högerklicka på den och välja "Formatera"(FAT32).

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]

Nä jag har inte tittat mer på det, jag […]