Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
tomsa skrev:
TomasL skrev:Tror mest att knappen är en kvarleva ifrån svunna tider då man satte på stenskottsskydd på extraljusen under årstiderna när dom inte behövdes och då får dom ingen kylning och skulle bli för varma om dom gick på samtidigt som helljuset.
Har du kört i mörker & dimma med 3 extraljus som inte går att stänga av så förstår du vad knappen kan vara bra till :D
Helljus i dimma ? Nee
av tomsa
kamilenski skrev:
tomsa skrev:
TomasL skrev:Tror mest att knappen är en kvarleva ifrån svunna tider då man satte på stenskottsskydd på extraljusen under årstiderna när dom inte behövdes och då får dom ingen kylning och skulle bli för varma om dom gick på samtidigt som helljuset.
Har du kört i mörker & dimma med 3 extraljus som inte går att stänga av så förstår du vad knappen kan vara bra till :D
Helljus i dimma ? Nee
Kan funka beroende på täthet men sällan med extraljus.
Snöfall är ett annat exempel när det kan vara bra.
av TomasL
tomsa skrev: Har du kört i mörker & dimma med 3 extraljus som inte går att stänga av så förstår du vad knappen kan vara bra till :D
Nej det har jag faktiskt inte men jag förstår problemet. 8) Med andra ord kan nog knappen vara bra att ha.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Ja då är ju frågan vart den där knappen sitter, kunde inte hitta någon när jag sneglade lite idag. Och hur ska man då koppla? Då måste det finnas en färdig käbel nånstans att smutta ström från alltså?

Är det dedär kontaktstycket tomasL skrev om? Är det vänster om man står framför bilen eller från "förarens position"?
av TomasL
Om du tittar på punkt 21 i den monteringsanvisningen jag länkade till så visar dom kontaktstycket, nr2 på bilden.
Vänster är från "förarens pos." alltså på förarsidan.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
TomasL skrev:Om du tittar på punkt 21 i den monteringsanvisningen jag länkade till så visar dom kontaktstycket, nr2 på bilden.
Vänster är från "förarens pos." alltså på förarsidan.
Jaja då är jag med, ska se om jag lyckas springa på den då ;)

Blev inget mek idag, fick i uppdrag att laga farsans kompressor men den får nu f*n laga sig själv :mrgreen: skitgrej...
av TomasL
Ladda ifrån motorummet är inga problem. Pluskabeln ifrån laddaren till pluspulen i motorummet och jorda i motorn.
Tror t.o.m att det är så Volvo tycker att man ska göra enl. instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
TomasL skrev:Ladda ifrån motorummet är inga problem. Pluskabeln ifrån laddaren till pluspulen i motorummet och jorda i motorn.
Tror t.o.m att det är så Volvo tycker att man ska göra enl. instruktionsboken.
Tackar! Nu har den stått i natt så nu borde batteriet vara piggt och fräscht ;)

Har ytterligare en fråga om xenonet. De där jä**a kontakterna på kablarna till lampan, går de att lossa från sladdarna så man kan dra fram sladdarna på vissa ställen. I nuläget kommer ju kontakterna varken in i lysena eller genom grillen.... Såg att det fanns förlängsningskablar att köpa där kontakten i ena änden inte var monterad just för att underlätta kabeldragning, så jag tänkte då om dessa kontakter är demonterbara...

Sen en annan lite småbrådskande fråga, någon som vet vart man kan fiska fram förlängningskablar en söndag såhär? Ska finnas på mekonomen och meca, kan det finnas något i örebro då kanske om det är öppet? ( Bor i arboga, västmanland )

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]