Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker det är dåligt att det inte står i instruktionsboken. Bara att man ska uppsöka närmaste verkstad. Inte ens Volvo visste vilka lampor som satt i markbelysningen. Sen förstår jag inte varför det sitter H1 i dimljus och H7 i ordinarie. Kör H4 i halvljuset samt en separat helljusreflektor, precis som i 940. Bättre original helljus får man leta efter.
Mig veteligen finns inte Xenon som E-märkt H4-lampa (dvs hel- och halvljus i samma glödlampa). Dvs om man vill man utrusta sin bil med Xenon kan man inte få en H4-lampa!

H4-xenon finns för eftermarknadsmontering och görs i en strålkastare för en halogenglödlampa och blir då inte laglig att köra med.

Per L
Nej, det vet jag men varför inte ha H4 (xenon) kombinerat med en vanligt xenon... Det kan ju inte vara omöjligt och varför kör man H1 i dimljusen. Det vore väl billigare att kör H7 i alla halogen volvobilar.
av TomasL
Blinka snabbt behöver du inte vara orolig för på dessa bilar. Det var på äldre bilar man hade problem med detta när en lampa var trasig eller drog för lite ström.
Canbus är egentligen ett datanätverk kan man enkelt säga.
Lampövervakningen sker via canbus nätet och för att den inte ska varna för trasiga lampor när man byter vissa till dioder så finns det vissa dioder som har inbyggt motstånd för att "lura" övervakningen.

Så den kommer inte att blinka för snabbt.

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]