Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bias s60
Hej
Har en v70 03a undrar var man kan köpa Hi-jackers, (förutom Volvos egna system som är för dyra)
Tacksam för svar
mvh Bias
av llesrof
Hijackers..? Mellanöstern är väl ett rätt säkert kort om man vill ha tag i "hijackers. Det betyder nämligen "kapare, till exempel flygplanskapare. Jag förmodar att du menar "high jackers"? Det är nämligen något man kan sätta på bilen. Skulle även tro att det är "nivåreglering" du menar.
av tomsa
llesrof skrev:Hijackers..? Mellanöstern är väl ett rätt säkert kort om man vill ha tag i "hijackers. Det betyder nämligen "kapare, till exempel flygplanskapare. Jag förmodar att du menar "high jackers"? Det är nämligen något man kan sätta på bilen. Skulle även tro att det är "nivåreglering" du menar.
Dämparna heter HiJackers.
Vart de finns att köpa i Sverige vette faen nu för tiden men kanske Hansen racing och liknande stället har eftersom det ofta var vanligt på jänkare förr iallafall.
De går ju inte att jämföra med dagens nivåreglering direkt men visst de höjer och sänker,tyvärr gav de gamla en klart stötigare gång ju mer luft du tankade i dem.
Sen hur bra de funkar i kyla vågar jag inte svara på.
Plasten i slangarna kanske är bättre idag än för 30 år sen när jag hade mina :D
Klart överaskande när man helt plötsligt fick "punka" på en slang och bilens bak sänktes fort :D
De sista jag hade pallade inte trycket när jag trampade på med Challengern så luftbälgarna sa poff :(
http://gabriel.com/our-products/car-lig ... /hijackers
Bild
av llesrof
Får nog ge mig på detta men googlar man på "hijackers" får man bara upp bilder på flygplanskapare och annat löst fok. Googlar man "high-jackers" föreslår google den andra stavningen, fast google förslår ju en del lustiga saker dåmoch då, till exempel särskrivna ord, men man får fram att det har med hjulupphöngningnpå bilar att göra.

:D
av tomsa
llesrof skrev:Får nog ge mig på detta men googlar man på "hijackers" får man bara upp bilder på flygplanskapare och annat löst fok. Googlar man "high-jackers" föreslår google den andra stavningen, fast google förslår ju en del lustiga saker dåmoch då, till exempel särskrivna ord, men man får fram att det har med hjulupphöngningnpå bilar att göra.

:D
Eftersom Gabriel har detta som ett varumärke får du nog acceptera både namnet och stavningen.
Det har stavats så i minst 30-35 år iallafall.
Vet inte när de kom men jag hade såna runt 1979/1980 och då var de ingen nyhet direkt :D

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]