Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B0bb@n
hejsan

är så att jag skulle vilja ha lite prestanda siffror på volvo c70 T5 98-00 årsmod.
Den med 250 hk i.
Står o väljer lite mellan volvo c70 T5,volvo s60 T5 o Bmw 540 o de som avgör är främst motorn.
540 in (1997-1998 årsmod) gör 0-100 på 6.2 sekunder med sina 286 hk vilket jag inte tror att de ovannämda volvo modellerna gör?
På volvocars.se finns ju bara den nya T5 an med 220 hk o en jädra vikt på de så den gammle bör väll vara något snabbare?
Användarvisningsbild
av Loner
Tycker du väljer mellan lite olika biltyper jag..

Gamla C70, S60 och en BMW, klart bmw är snabbare, RWD och störst motor.
Men det gäller nog att kunna med sin växellåda för att komma ner i dom där 6.2 sekunderna.

Nått mera vill jag inte säga då jag tycker du resonerar lite konstigt när du väljer mellan så olika biltyper och bara låter motorstyrka/prestanda avgöra.

/L
av B0bb@n
hmm har du test kört modelerna o vet vad du snackar om lr?
de jag menar är att Bmw´n är en glidare med en grymm motor som jag helst vill ha men volvon är en lite mer normal bil vilket jag också kan tänka mig,dock så kan jag inte tänka mig en normal bil med en sketen motor på 140 hk utan ska de va ska de va redigt!
Jag frågade dock inte vad ni tyckte om bmw 540 VS volvo utan frågan var om någon kunnde plocka fram siffror på prestandan.
O ska man köpa 540 (e39) får man de svårt om man ska ha en manuell låda då de är väldigt ovanliga,så ja de är 6.2 sekunder med automat låda vilket jag inte kan påverka så mycket mer änn att gasa :)

http://www.autopower.se/modellguiden/e39.asp 1997 årsmodel är de jag har tänkt.

Ps att inte T5 an gör exakt samma tid skiter jag i men under 7 sek bör den väll vara?
Användarvisningsbild
av Loner
B0bb@n skrev:hmm har du test kört modelerna o vet vad du snackar om lr?

Ps att inte T5 an gör exakt samma tid skiter jag i men under 7 sek bör den väll vara?
Jag har kört C70 och S60 med alla möjliga motorer, nån 540 har jag inte kört "bara" 535.. Men för att komma med siffror då..

S60T5 6,5sek med manuell, 6,9 med automat.
C70T5 6,9 resp 7,2

/L
av B0bb@n
tackar för de,de va de enda jag behövde :) nu ska de bara provköras en jädra massa bilar för att se vilken de blir,en s60 t5 med chip är ju inte helt fel :)

Loner hur tycker du 535 an va jämnfört med en s60 om man ser till komforten?
Användarvisningsbild
av Loner
B0bb@n skrev: Loner hur tycker du 535 an va jämnfört med en s60 om man ser till komforten?
Iom att dom inte kördes "samtidigt" och på samma sätt så kan en rättvis jämförelse inte göras.

Men min kropp sitter mycket skönare i en volvo stol än i en bmw stol, sen förstör ju dom flesta (inkl mig själv) komforten genom att montera lågprofilsdäck.

Jag upplevde 535:an mjuk och gunig, men dessa egenskaper är ju en fördel på långkörning så.

/L

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.