Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av selleri
jag har en volvo 850,när man står och gungar på främre delen av bilen (huven,skärmarna) så är det ett väldans knarrande och knirrande,finns det någon som har något förslag,har bes den och fick en anmärkning på en styrled och en spindelled,dessa är bytta och det låter fortfarande,jag håller på att bli tokig! :cry:
av Extacy98
Krängningshämmaren låter det som. Hade precis samma problem. Billiga att köpa..kan vara lite kiviga att byta (för mig som inte e född bilmek) få muttern att fästa då leden snurrar.
Användarvisningsbild
av ketto
Krängningshämmarstagen.... Sannolikt!

De finns ett spår bakom som man kan ha en ringnyckel (16mm tror ja de va) då snurrar inte leden....
Användarvisningsbild
av molin
det är nog den som e glapp en 15 ringnyckel och en muttersnurra sen är den lös. som en dö häst!
av selleri
Jag bytte båda övre fjäderbenslagringarna,båda krängningshämmarstagen,inget hjälpte,till sist bytte jag bussningarna som sitter únder klämman som håller fast främre krängningshämmare i chassit!!
av martho
Hur bytte du bussningarna som sitter únder klämman som håller fast främre krängningshämmare i chassit? Är de inte vulkade på eller kan man köpa dem som reservdel?
Användarvisningsbild
av Eson
martho skrev:Hur bytte du bussningarna som sitter únder klämman som håller fast främre krängningshämmare i chassit? Är de inte vulkade på eller kan man köpa dem som reservdel?
Finns att få som reservdel väldigt enkla att byta:) tar max 20 minuter.
av martho
Ok, kanon. Har haft ett knarrande ljud men sprutade 5-56 på alla bussningar i franvagnen, stötdämpare m.m. och ljudet försvann. Misstänker att det kan vara dessa bussningar då man bara hörde knarrandet när man körde med bilen och inte när den stod still och man gungade den.
av *pettson*
Eson skrev:
martho skrev:Hur bytte du bussningarna som sitter únder klämman som håller fast främre krängningshämmare i chassit? Är de inte vulkade på eller kan man köpa dem som reservdel?
Finns att få som reservdel väldigt enkla att byta:) tar max 20 minuter.
Helt sant.. beroende på vilken typ av krängningshämmare du har.. vilket beror på bilens årsmodell bland annat.. Endast en sort har bytbara bussningar. Dom andra är vulkade.
av martho
Har en V70, 2.5T, -98. Är det vulkat på den och i så fall måste man byta hela krängningshämmaren?
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]