Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev:Ja, styrenheten skulle det också mycket väl vara.
På vilket sätt hänger hastighetsmätaren ihop med ABS-styrenheten?
av hedman
Okej, kanon bra med flera tips.
Har beställt en kuggkrans så börjar med dem.
Men spruckna lödningar, låter konstigt men har de hänt på en del så har det.
Finns det någon bild på vilka lödningar som är dåliga, är det dom utgående till ABS givaren?
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev:Har du inte kollat på kransarna innan du beställde?
På en bil av annat märke som jag har är kransar och givare helt öppet och de kransarna är inte vackra kan jag säga.
Obegripligt att det fungerar. Kanske att Volvos system är känsligare för störningar. Jag har själv varit tvungen att byta en krans fram.
av hedman
TomasL skrev:Har du inte kollat på kransarna innan du beställde?
Efter som du skrev "Ibland kan det vara svårt att se sprickorna och det kan endå räcka för att det ska bli problem"
Så jag beställde en, och för att vara 100% säker att den inte är defekt så byter jag den.
av hedman
Då var problemet troligen löst.
När jag skulle riva och byta ABS ringen så upptäckte jag ganska snabbt att det inte satt någon låsbult på drivaxeln..
Så när jag svängt vänster (då oftast lampan tänds) så har drivaxeln åkt in en bit och ABS givaren tappat kontakt med
kuggkransen.
Dom snart 4 åren jag haft bilen så har jag alltid haft fälg med centrumkåpa på.
Plåtfälgarna hade förra ägaren vinterdäcken på, så den har nog vart borta länge.
Så blev en ny på Volvo för 25kr.
Så hoppas den blir bättre nu :)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]