Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
Något att vara uppmärksam på:

Efter höstens allt kraftigare regn samt att carporten fylls upp med bröte så bilen knappt få plats upptäckte jag att undersidan på bagageluckan blev blötare och blötare... Ungefär där man sätter handen när man skall stänga luckan. Tog mig till Volvo där meken säger att det var sprickor i limningen till rutan så att vatten kommer in där. Skall åtgärdas om någon vecka. Återkommer med resultat.

Sverre
av Lacke
Så var även min bil direkt efter leverans... fick vatten ända ner i reservhjulsbaljan :???:
Men det fixade mecken på Volvo och bilen har varit torr och fin efter det!
Jag fick vatten genom ena gånggärnet på backluckan. Fick gånggärnet utbytt och har inte haft problem sedan dess. Vatten kom bara in när jag tvättade bilen med högre tryck, ej när det regnade. Bilen var i stort sett ny när jag hade detta problem.

freezingalaskan
av SverreK
Dessvärre tror jag detta fel har varit ganska länge på min bil... Tog ju en stund innan jag uppmärksammade problemet och sedan ytterligare en stund innan jag äntligen tog mig i kragen och lämnade in bilen för garantireparation. Trodde faktiskt det kom in underifrån med hjälp av turbulensen som blir bakom bilen vid körning.... Skall bli skönt å få det åtgärdat iaf. Funderar på om några grejjer kan tagit skada. Hade bl.a. problem att låsa upp bakluckan när det frös till häromsistens... Någon kanske har tips vad man borde kolla lite extra på.

/Sverre

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]