Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av briljant
Hej, har just köpt en V70 D5 -07 och ser att det saknas något som i instruktionsboken kallas "kallbox". Är det någon som vet vad en kallbox är och om det har någon betydeles att den saknas?
Användarvisningsbild
av Perra83
Har aldrig ens hört ordet kallbox tidigare MEN jag googlade ordet kallbox och hittade det i instruktionsboken till S60R/V70R. Kallboxen sitter bredvid påfyllningsröret till spolarvätskan på högersidan.
av Agneo
Du måste mena boxen som styrenheterna till motor/låda sitter i?
Den boxen finns ju inte på din bil då motorstyrenheten sitter uppe på luftfiltret!
Användarvisningsbild
av Perra83
Agneo skrev:Du måste mena boxen som styrenheterna till motor/låda sitter i?
Den boxen finns ju inte på din bil då motorstyrenheten sitter uppe på luftfiltret!
Precis, det är tomt bakom påfyllningsröret till spolarvätskan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Är det den lådan som fick kylning från klimatanläggningen när 850 introducerades? Så den konstruktionen lever än...
Användarvisningsbild
av Perra83
apersson850 skrev:Är det den lådan som fick kylning från klimatanläggningen när 850 introducerades? Så den konstruktionen lever än...
Jaha?? Ja rören till/från ACn går ju där...
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, det har inte med dagens bilar att göra. Tyckte bara att det var lite kul om den konstruktionen, som kom med 850, fortfarande användes.
Ännu tidigare satt styrningen inne i kupén.
Användarvisningsbild
av Brainy
Hej & Välkommen hit! Hoppas du kommer bli nöjd med din nya bil.

Jag flyttar din tråd till kategorin för förra generationens V70 då du har en 2007a så får du förhoppningsvis fler svar.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]