Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
HejTomasl!

Funderar om det bara fungerar när det är mörkt ute?
Har prövar på min bil och det funkar. S80 -05 Xenon ljus.
När jag testade nu i kväll, mörkt ute så låg halvljuset kvar även innan bilen fjärlåstes.
Har testat halvljuset dagtid tidigare av annat ändamål på samma sett och inte märkt/tänkt på att halvljust låg kvar med halvljusbild på garagedörren.
Har avbländningsbar backspegel.
Bara en undran om mörkret har en betydelse.

Lennart
av TomasL
Det är inte omöjligt att det är så. Jag får testa med min imorgon och se om det även fungerar när det är ljust.
av KnotVillage
lennart lundberg skrev:HejTomasl!

Funderar om det bara fungerar när det är mörkt ute?
Har prövar på min bil och det funkar. S80 -05 Xenon ljus.
När jag testade nu i kväll, mörkt ute så låg halvljuset kvar även innan bilen fjärlåstes.
Har testat halvljuset dagtid tidigare av annat ändamål på samma sett och inte märkt/tänkt på att halvljust låg kvar med halvljusbild på garagedörren.
Har avbländningsbar backspegel.
Bara en undran om mörkret har en betydelse.

Lennart
så var fallet med min bil. Då var follow me home löst. Nu blir dimljusen extraljus. Stort tack
av TomasL
Va bra att det blev en lösning på det och så får vi tacka Lennart för tipset. Man lär sig så länge man lever!
av lennart lundberg
Hej igen Tomasl.

Fick för mig att jag måste pröva detta på min bil.
Ibland finns lösningen närmare än felet.
Det är alltid trevligt och lärorikt att läsa dina svar, Tomasl.
Fortsätt.

Lennart
av KnotVillage
Vet tyvärr inte om det styrs med backspegeln för jag prövade idag och då funkade det. Tror inte att jag körde den i botten när jag testade först utan bara duttade på den. men men

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]