Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:
silas skrev:Polestar släpper inte sitt trim för tex. D3 före de gått 1 år beroende på att de vill kunna sälja fler D5. Jag har kört BSR i 5 år utan problem. Får min nya XC70 D3 awd snart och skulle Polestar finnas skulle jag ta det men jag vill inte vänta 1 år då jag tycker bilen känns för slö.
Är det inte så att den kommer redan i juni? Har för mig att någon här, Steff99 vill jag minnas, köpte Polestar redan försommaren 2011 till sin MY11. Gäller det i år också är det ju inte långt från leverans i februari eller när det nu är... /PH
Volvo har nog lärt sig läxan läxan att inte låta Polestar börja sälja mjukvaran för tidigt i de fall Volvo själva säljer en likvärdig bil med samma motor och högre effekt för att inte helt döda sig själva.
av silas
Peanuts skrev:Jag har haft BSR i min V70 DRIVe men det var pengar kastade i sjön. Rent effektmässigt höll trimmet förmodligen vad det lovade eftersom den blev mycket piggare. Däremot drog det med sig en massa problem för mig som t.ex. trasig EGR-ventil, batteri-problem, felkoder etc. När jag påtalade detta för BSR fick jag mycket arrogant bemötande och de frånsa sig allt ansvar. Volvo ställde däremot upp fullt ut för mig och lösningen blev tillslut en återställning av ECM och CEM på Volvo-verkstaden. Jag har skrivit en del om mina problem på det här forumet, sök så hittar du.

Som du kanske förstår så kan under inga omständigheter rekommendera BSR. Deras garantier och annat känns som tomma ord och det ska mycket till om du kan utnyttja den. Blir det problem kan du hamna i konstig sits där BSR skyller på Volvo och vice versa. Ska du trimma skulle jag alla dagar i veckan välja Polestar, då har du iaf garantier och annat kvar.

Riktigt surt när det blir så här!
Är det många som haft problem med BSR för MY11 och vilka motoralternativ gäller det?
Det jag tycker är jobbigt att man måste vara tydlig vid service att de inte uppdaterar pgm-varan, och helst vara med så de inte "råkar" göra det iaf.
av Steff 99
Perra83 skrev:Autotech Motor har bra grejer. Väldigt trevliga är dom oxå. 185hk 490Nm ur en D3 det är fan inte illa, bara ett exempel :wink:
Vilken D3:a refererar du till ??
av AndS
silas skrev:
Peanuts skrev:Jag har haft BSR i min V70 DRIVe men det var pengar kastade i sjön. Rent effektmässigt höll trimmet förmodligen vad det lovade eftersom den blev mycket piggare. Däremot drog det med sig en massa problem för mig som t.ex. trasig EGR-ventil, batteri-problem, felkoder etc. När jag påtalade detta för BSR fick jag mycket arrogant bemötande och de frånsa sig allt ansvar. Volvo ställde däremot upp fullt ut för mig och lösningen blev tillslut en återställning av ECM och CEM på Volvo-verkstaden. Jag har skrivit en del om mina problem på det här forumet, sök så hittar du.

Som du kanske förstår så kan under inga omständigheter rekommendera BSR. Deras garantier och annat känns som tomma ord och det ska mycket till om du kan utnyttja den. Blir det problem kan du hamna i konstig sits där BSR skyller på Volvo och vice versa. Ska du trimma skulle jag alla dagar i veckan välja Polestar, då har du iaf garantier och annat kvar.

Är det många som haft problem med BSR för MY11 och vilka motoralternativ gäller det?
Det jag tycker är jobbigt att man måste vara tydlig vid service att de inte uppdaterar pgm-varan, och helst vara med så de inte "råkar" göra det iaf.
Det du säger är att uppdatering av programvara för att rätta till ev. buggar eller förbättring tackar du rakt av Nej till pga av att du installerad någon programvara som ej supporteras från Volvo, trots att du kanske har en ganska ny bil med vissa garantier?
Det är ganska stora belopp man stoppar in i bilägandet och kostnadsmässigt mellan Polestar som klarar uppgradering, även registrering, och en icke supporterad uppgradering är ju bara några tusenlappar (ok, det finns vissa modeller som inte Polestar finns till ännu).
av Cox
Det som talar för Polestar är främst att inga mjukvaruppdateringar tar bort trimmet, färdator, samt övrig elektronik fungerar som den skall utan problem. Samt att det är lagligt men som sagt var det är upp till var och en vad man värderar här i livet. Eventuella problem eller ett problem fritt ägande som Volvo tar ansvar för. Jag hade inte svårt att välja alls kan jag säga och är mer än nöjd med Polestars mjukvara.
av perhall
Jag hade också problem med en RICA-trimmad bil som ryckte och hade sig, trots att jag åkte tillbaka och laddade om. Det löste sig dock galant genom att Service 2.0 laddade ned originalmjukvaran. RICA påstod dessutom att bilen skulle dra 10% mindre ("ECO-programvara") men den drog 10% mindre (lugn körning i jämn fart) med originalmjukvaran. Så det var pengar i sjön precis som DRIVe-BSR-mjukvaran som Peanuts har haft.
PH
Användarvisningsbild
av Variosboy
Perra83 skrev:Autotech Motor har bra grejer. Väldigt trevliga är dom oxå. 185hk 490Nm ur en D3 det är fan inte illa, bara ett exempel :wink:
Finns ingen specifik motor som heter D3..
av silas
AndS skrev:
silas skrev:

Det du säger är att uppdatering av programvara för att rätta till ev. buggar eller förbättring tackar du rakt av Nej till pga av att du installerad någon programvara som ej supporteras från Volvo, trots att du kanske har en ganska ny bil med vissa garantier?
Det är ganska stora belopp man stoppar in i bilägandet och kostnadsmässigt mellan Polestar som klarar uppgradering, även registrering, och en icke supporterad uppgradering är ju bara några tusenlappar (ok, det finns vissa modeller som inte Polestar finns till ännu).
Nej det gäller inte en ny bil, v70 sug 2,4 2006. Och ja jag har valt bort uppdatering senaste åren. Min modell är färdigutvecklad :)
Om jag skulle vilja ha uppdatering vilket jag tog de första åren tar det bara några minuter och 1 knapptryck att återställa till orginalutförande.

Skall hämta min nya XC70 AWD D3 till veckan och antagligen åker jag direkt över gatan till BSR och beställer 245hkr 510 nm.
Är det någon som hört om några problem med MY11 XC70 AWD D3 när det gäller BSR? Skulle vara intressant att veta innan man slår till.

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]