Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nordjämten
joysam skrev:Och tidigare ägare har löst det problemet genom att sätta i stöddigare säkringar.

Man kan göra så, men det är inte rätt...
Förmodligen och det är tur man är skolad den hårda vägen... :mrgreen:
- "Gör om gör rätt!"
- "Ja kapten!" :oops:

Förresten så ville Volvo ha 390 kr enbart för kablaget/sida... Tur man har lite att göra om dagarna så man kan göra det hela själv och genom olika kontaker... ;)
Användarvisningsbild
av Nordjämten
Högtalarna installerade och monterade samt grovgörat med installationen av stereon utfört, nu är det bara till att hitta en omkopplingskontakt från originalkontakten till stereons sladdhärva. Fortsättning följer... ;)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Grymt roligt att följa dina projekt och tankar både här och på bloggen. :-)-)
Angående bilprojektet så kanske du skulle skapa en tråd i garagedelen?
Användarvisningsbild
av Nordjämten
Har ett litet tag hört ett gnekande ljud från vä bak på bilen, nån som har en aning om vad det kan vara? :???:

Visuellt ser både hjulet, hjulhus och stötdämparen normal ut... Tror jag.
Senast redigerad av 1 Nordjämten, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Hygglo
Har också ett gnekande ljud under min bil och jag kom fram till att det är från upphängningen av avgassystemet.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du gjort "gungtestet" d.v.s. gungat och se om du kan provocera fram gnekandet. Testa stötdämparen genom att med hela kroppstyngden trycka ner ena sidan bak och se om stötdämparen gör sitt jobb. Ljudet kan ju även orsakas av en defekt bussning eller komma från ett fjädersäte.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Nordjämten
Ja.. Vad ska man säga? Har gjort "gungtestet", tittat och känt på fjädringen samt försökt rubbat däcket likt om det var hjullagret som börjat att ge upp. Icke. Jag finner det inte...

Har dock idag varit ut och luftat Volvon och har kommit fram till att missljudet inte låter när jag trycker på gasen. Är dock ej säker på om det har med problemet att göra eller om motorn helt enkelt maskerar ljudet iom sitt eget brummande...

Vad i hela h vetet kan hä va? :?
Senast redigerad av 1 Nordjämten, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Håller det på hela tiden eller bara då och då?
Ett knarrande typ som fjädringen kan låta ibland?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”-f[…]

Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]