Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Huzzi
Klart att de går o kapa fjädrarna på plats.. De gjorde jag på min 745 3 varv runt om.. Dock så ska du såklart hissa upp bilen så de hänger fritt (hissa inte upp den i bakaxeln den måste hänga fritt!) dock så måste du sätta fast fjädern bak med slangklämma. Även bra att göra de ifram om du tar så mkt :)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Huzzi skrev:Klart att de går o kapa fjädrarna på plats.. De gjorde jag på min 745 3 varv runt om.. Dock så ska du såklart hissa upp bilen så de hänger fritt (hissa inte upp den i bakaxeln den måste hänga fritt!) dock så måste du sätta fast fjädern bak med slangklämma. Även bra att göra de ifram om du tar så mkt :)

Värt att tänka på är att fjädern original på 240 är nästan dubbelt så lång när man demonterat den, så det är en enorm kraft i dessa som man bör vara medveten om.
av joakim1992
min stod lika högt kapade 2 varv vart jätte skillnad bara kapa på plats behövs inte dra ihop med något bara dit med vinkelslipen och akta huvet sedan ta bort små snuttar som blir med hjälp av vinkelslipen så klart :) inga problem :D
DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]