Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Såg på Volvos "Erbjudande" sida att V60 T3 är nu borttagen medans S60 T3 finns kvar.
Säljer den för dålig så det är därför den är kvar???

Vi som köpt på kampanjen borde ju ha lite bättre andrahands värde nu!! Eller?

Nya priset för V60 är 244000kr och för S60 är det 226900kr (Kampanj)...
av perhall
Köpte du en MY11 på kampanjen? Det riktigt låga priset kom väl på MY12?

Även V70 T4 sänktes med 20 000 och den finns kvar för det lägre priset. Som jag förstod det var detta tänkt som permanenta prissänkningar även om prisgapet till DRIVe och D3 är orimligt högt (gäller S60 T3/V60 T3/V70 T4).

Man kan nog inte heller riktigt lita på volvotorget.se. Flera av de erbjudanden som är ute gäller "nybeställning senaste 31 dec".
PH
av Lövet
Såvida inte V60 har börjat sälja på ett helt annat sätt alldeles nyligen så skulle jag tro att kampanjen kommer att antingen fortsätta eller ersättas av något liknande. Det är ovanligt att man höjer priset på det sättet som blir effekten av borttagen kampanj.
av pergrein
perhall skrev:Köpte du en MY11 på kampanjen? Det riktigt låga priset kom väl på MY12?

Även V70 T4 sänktes med 20 000 och den finns kvar för det lägre priset. Som jag förstod det var detta tänkt som permanenta prissänkningar även om prisgapet till DRIVe och D3 är orimligt högt (gäller S60 T3/V60 T3/V70 T4).

Man kan nog inte heller riktigt lita på volvotorget.se. Flera av de erbjudanden som är ute gäller "nybeställning senaste 31 dec".
PH
Frågade min säljare idag och den är borttagen men det kan ju som sagt komma en ny strax...
Dom hade ju ett introduktions pris på V60 T3 Momentum till 2010-12-31 men det förlängdes och tillslut även till MY12:orna.

Mvh
Per
av perhall
Det stämmer, men det var väl så att kampanjen försvann så sänktes grundpriset till MY12, men effekten blev ungefär densamma. Vi har en sån i familjen och försökte få loss en sen MY11 men det blev samma pris ung. med en MY12, dock med normalt listpris minus rabatt. Sen kanske alla de här T3 o V70 T4 som är ute billigt är på nån slags kampanj men då under flera år - det finns ju inget ordinariepris som det fanns under MY11-kampanjen../PH
av grålle1
Säger som tidigare, kampanj eller inte så blir priset prutat och klart ungefär detsamma i slutändan. Och gällande andrahandsvärdet så är min gissning att T3 inte blir de mest eftertraktade....... om något år vet vi! :D
av Petzzon
grålle1 skrev: Och gällande andrahandsvärdet så är min gissning att T3 inte blir de mest eftertraktade....... om något år vet vi! :D
Stämmer säker, dock lär dom som köpt dom gjort den bästa affären rent ekonomiskt.
av grålle1
Eftersom jag är en av "dom" så hoppas jag du har rätt :roll: :D :roll:

Jag var helt säker på att jag skulle ha en diesel, men med 55 kkronors skillnad som det var för mig då jag beställde så var det ej ekonomiskt försvarbart..... Hade jag köpt idag TROR jag att jag köpt en DrivE.... kanske...eller T3... är faktiskt nöjd med motorn.
Användarvisningsbild
av Guligan
Om man inte är i behov av automat så är T3:an ett riktigt trevligt val till S60/V60 tycker jag. Och visst kommer det nya kampanjer, det gör det alltid...
Användarvisningsbild
av na96gen
Hur långa är leveranstiderna på en V60 T3 nu? Inte så att MY12 börjar ta slut?

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]