Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SMEN
Är det någon som vet var lambasensorn sitter på 740 -89 och är det bökigt att byta, Jag är även int. av vad styrenheten sitter.
Senast redigerad av 1 SMEN, redigerad totalt 0 gånger.
av Arne
Den sitter väl på avgasröret under grenröret före katalysatorn.
av SMEN
jag har tittat snabbt trodde det med men hittar den inte om den inte sitter på baksidan så jag inte ser den
Användarvisningsbild
av lilleman
den kan även sitta i katalysatorn titta in under bilen från vänster sida och lys med en ficklampa på kattens vänstra sida :D mvh/roger
av SMEN
Visst satt den där har du bytt den någon gång och i så fall är den svår att få loss
Användarvisningsbild
av lilleman
har aldrig behövt byta änsålänge men jag tog lossden när jag bytte katalysatorn och den var lätt att få loss. följ kabeln upp i motorrummet där skall visst sitta ett kontaktstycke :D mvh/roger
av SMEN
Ok jag hittade den och bilen är fixad det var inte fel på sensorn utan LMM som var helt slut, rycker fortfarande lite ibland men får kolla det efter ombesikningen, tack för hjälpen alla vänliga som hjälp mig

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]

Kolvringar etc b4b

Ok,tack.Slipat ventiler dom håller tätt[…]

Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]