Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Då förstår jag ändå inte.har dragit upp detta förut. Men en kollega till far har en sån fast äkta. När han hjälpte mig att felsöka så sa han att den tog alla bilar och bussar och lastbilar. Men han kanske menade programet då? Tror programet heter autocom.
av TomasL
Kör han Autocom (programmet) ihop med Volvos Dice?
eller kör han med Autocom's interface?
Autocom's interface tar många olika bilar och lastbilar men det gör inte Volvo's Dice.
av TomasL
Alla har det inte.
Du får nog helt enkelt fråga någon som säljer och sedan hoppas att svarar ärligt.
av Jonas_latt
Stämmer! jag blanda ihop de. Autocom's interface va det han hade.
Men om Autocom's interface tar många bilar och är bra.
Varför köper inte folk den i stället för Volvos Interface då?
av TomasL
Jag tror inte Autocom interfacet klarar riktigt lika mycket som Dice vad gäller Volvobilar. Nu har jag inte använt Autocom men jag tror t.ex inte att man kan ändra parametrar i bilen med detta.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att pröva Autocom om jag inte redan haft en Dice.
Nu har ju också Autocom släppt ett nytt interface, CDP+, med en del trevliga nya funktioner. Kanske kommer det en kopia på det också snart.
av KnotVillage
Nu sökte jag vida dive bluetooth och fick då upp en hel del, då ser man extern bluetooth dongle. Då borde det ju funka...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]